Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnuslarsson
#1567292
Hej

Har en ny XC60 2024 recharge. 3 dagar gammal. Först var gick den off line och sen väl on line igen så verkar den inte skicka GPS signal. Går ej att finna varken i volvo appen eller via google maps. D v s går ej att använda google maps då den ej vet var bilen befinner sig.

Någon som har förslag på lösning? Förutom omstart av systemet, det har jag provat flera gånger.

Mvh: Magnus
Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1567345
Min säljare gick igenom nästan alla menyerna och visade samt frågade vilka inställningar som jag önskade, ge säljaren uruselt betyg när du får formuläret
Dessutom så tog min bil några dagar eller mil på sig innan appen funkade ordentligt, tror att det hoppade igång efter typ 15-25 mils körning
Användarvisningsbild
av bem
#1567349
Bra lägga in ett Google-konto också i bilens inställningar.
av JP88
#1567388
Jag har samma erfarenhet som Blixnabb. Min säljare gick igenom i stort sätt alla menyerna och visade samt frågade vilka inställningar som jag önskade. Efter ett par dagar fungerade allt med kartor, app och körjournal. Jag la inte på minne exakt vilken meny det var man godkände dela kartdata, eftersom jag tänkte att det var något jag ställde in en gång för alla, men misstänker att det är under integritet, profil, eller liknande. Klicka dig runt i menyerna och godkänn allt som känns ok. Ett tips om du har en MY24 late (alltså tillverkad i slutet av 2023 eller i år) är att varje gång du startat bilen trycka en gång på vänster pil på vänstra delen av ratten. Du slipper du pipande när bilen tror att du kör för fort. Google maps tror det är 30 km/h på vissa ställen där det är 50 km/h. Man måste trycka vänster pil varje gång man startar bilen enligt ett EU-direktiv om Intelligent Speed Assist.
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]