Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jool21
#1566736
Tyvärr inte b-stolpen, ljudet kommer alldeles för långt bak låter det som när man väl sitter i den.
Börjar mer och mer gå in på att det är något i dörrarna eller något med sätet.

Ljudet känns dock att det är så "inne" i bilen att jag inte är säker på om det kan vara dörrarna ens.
Onekligen väldigt intressant och väldigt störande.

Klickandet känns som att det är i huvudhöjd(1.94 lång, sätet ganska lågt) och relativt långt bak, har testat sitta där bak med bilen igång men kan inte riktigt utvinna vart ljudet kommer ifrån och verkar inte alls vara frekvent när bilen står på tomgång.

Ingen som haft liknande problem med t ex bältesljud eller något annat undersätet t ex?
av III
#1566913
En tidigare bil jag hade hade ett irriterande ljud från baksätet. Då vibrerade bälteslåset i fästskruven. När någon åkte bakvar det ju viss belastning på bälteslåset och ljudet försvann. Något minne av att jag skruvade loss och satte en oring eller om det var en liten bit krympslang på skruven där fästet låg mot skruven. Minns inte men det löste det i alla fall. Lägg belastning på låsen och se om ljudet försvinner.
Ytterbelysning i backspegel

När du trycker på lysknappen på n[…]

Hur byta drl v60cc

ror inte det går men hade provat att ta bo[…]

@fjohan82 , Prydligt värre. Är väl[…]

@Malmstroem , Jag vet inte om du syftar på[…]