Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1567061
Att en T6 blir en B5 bensin när elen är slut är en kraftig förenkling. Den är olika till karaktär, förbrukning, effekt etc. Finns alltid lite kraft i batteriet så piggare än B5. Törstigare i vissa typer av körning (typ motorväg, jämn fart), snålare i stan/varierad körning.
av Supfam
#1567832
Vore jag du hade jag valt något annat än Volvo. Det är alldeles för många brister för att det ska vara acceptabelt. Jag har nämnt tidigare att jag aldrig haft Volvo förut, så valet föll på en av den anledningen. Tji fick jag…

Ska påpekas att bilen är fin att köra, hög markfrigång, ser bra ut etc. Det som är problemet är snarare ledningen hos Volvo och inte så mycket bilen i sig.
JohanFredriksson skrev: ons 10 jan 2024, 19:09 Suck inget man förväntar sig direkt men lösningen med hybrid där två motorer ska sammarbeta och driva samtidigt kan inte vara en enkel historia. Vill inte att den ena motorn ska dra sönder den andra.

Undrar hur länge batteriet håller innan det måste bytas eller hur känsligt (dyrt) som finns för att hybriden ska fungera som tänkt. Testade XC60 T6 idag och den var underbar att köra.

Vad ligger förbrukningen på med realistisk körning och kan elen tar slut så man helt apropå har en T5. Jag vill inte bli av med kraften från elmotorn under en resa. Första milen 400 hk sedan 250 hk så jag antar den måste ladda under tiden? Så utslaget när batteriet måste laddas under färd vad drar bilen då?

Johan Fredriksson

Dör den sakta? Typ som om den surar ihop elle[…]

ac kompressor volvo v70 2005

Hej! Upptäckte efter lite felsökande att[…]

20.000 mila service XC70

Min erfarenhet säger att hjullagerna fram h[…]

Löjliga priser XC70

Till ett rimligt pris är de inte svåra […]