Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1565429
Ska försöka förklara. På min XC 60 (årsmodell 19 köpt 20) har jag gjort inställning att ha navigationsinfprmation i förardisplayen bakom ratten (förutom på mittkonsolen).
Problemet jag har är att vid navigation så kommer inte navigationsrutan upp förrän efter ca 2 minuter. Först visas informationen om att alla passagerare ha säkerhetsbältet på sig och först efter ett bra ta kommer navigationen igång i förardisplayen. Det får till följd att jag inte vet om jag ska svänga till höger eller vänster när jag börjar köra…. Navigationskartan på mittkonsolen har inte den detaljgraden. Kan jag avbryta den första bilden på något sätt? Funkar inte med de åtgärder jag prövat - t ex rattkontroller.
#1565434
Höger mittknapp på ratten ska släcka dina varningar. Det gör den på min 2020.
Du kan zooma in bilden i centerdisplayn.
#1565463
Är väl inte helt ovanligt rattknappar slutar funka. Kanske hänt att höger rattknappenhet är trasig på din bil och knappen som skall stänga kartan i förarinstrumentet därför inte kan utföra sitt kommando.

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]