Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1571874
Hej, problemet kvarstår Peter. Jag gav upp lite, efter återkommande kontakt med både Telia och Volvo som inte begriper vad felet är, eller att det är ett fel.

Jag har även kollat inställningar, enligt inlägget innan. Satt ute i bilen med supporten i luren och gick igenom allt.

Det hela är ju bara bedrövligt och pinsamt. Från Telia förväntade jag mig inte så mycket, blir inte ens förvånad när de frågar om mina ”övriga abonnemang”, som om jag ville skaffa fler tjänster hos dem nu.. Men Volvo tänkte man ändå ville visa lite intresse och lösningsfokus. Men i princip helt ointresserade. Och med en responstid på 3-4 månader, om man mailar(!?)

Min teori om att byta ”ner” till ett 4G-kort har jag inte testat än. Ingen på supporten verkade tro på det, men jag vet inte vad det säger egentligen…

Om nån lyckas få dessa tjänster från våra ”Svenska” storbolag att funka, så tipsa gärna här i tråden.
#1571952
Hej, har samma erfarenhet och problem som Er. Telia mbb slutade fungera i somras när jag skulle byta till ett annat mbb med mer surf. När detta inte fungerade sattes SAMMA SIM-kort tillbaks men detta orkade modemet inte få igång igen. Sätter jag i ett vanligt Telia mobil (tal) av så fungerar det som vanligt! Båda de ej fungerande mbb ab:en fungerar i mobil tfn och annan mobil router.
Så på något sätt känner Volvos modem av skillnaden på ett mobilt bredband (mbb) och ett vanligt tal ab efter en förmodad uppdatering?

Problemet blir ju att båda supportrarna konstaterar att deras produkt fungera var för sig, vilket det oxå gör🫤

Kör idag med ett Telia tal ab i bilen tills det är dax att byta.

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]