Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sandyman74
#1557130
Har en Volvo V60 2019. Undrar varför det inte kan komma en mjukvaruuppdatering som gör att man kan få Google Maps m.m. ? Eller krävs det annan hårdvara då?
Användarvisningsbild
av bem
#1557134
Google infotainment kom i V60 från och med MY22 early.
Googgle maps är bra men så mycket mer i Google infotainment vette katten om det är nåt hänga i granen.
Har Goggle i min V90 MY22 early.
Det går helt enkelt inte byta infotainmensystem. Inte heller plocka del från ett infotainmentsystem (Google) till ett annat (Sensus).
En funktion som finns i ena kan komma i det andra. Blir till att byta till en nyare Volvo om du trånar efter det nyare (nästan ökända…) Google infotainment. Jag skulle vara glad om min Volvo haft Sensus istället (faktum var att jag beställde en V90 med Sensus men leveransen drog ut på tiden så MY22 early hann gå i produktion innan min levererades och det innebar jag fick det då halvfärdiga Google infotainment. Har dock blivit bättre efter alla uppdateringar under de två år det funnits till min V90.
av Fattiglapp
#1557151
Sandyman74 skrev: lör 07 okt 2023, 21:19 Har en Volvo V60 2019. Undrar varför det inte kan komma en mjukvaruuppdatering som gör att man kan få Google Maps m.m. ? Eller krävs det annan hårdvara då?
Ja Sensus-hårdvaran är långt ifrån tillräcklig för att köra sådant, skulle tro att den SW som körs är ganska hårt optimerad och det är därför den är så buggig och bristfällig.
Om du kan stå ut med att slösa bort 60% av skären kan du ju få google maps genom att köra Apple Carplay eller Android Auto om du har den funktionen i bilen. Googles navigation är ju så mycket bättre än Volvos misslyckade försök, så det kan vara värt det

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]