Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xekich
#1556865
Hej på er!

Hittade en sån här i bilen, kan jag ha någon nytta av den för egen del eller är det bara att slänga?Bild
Bilagor
IMG_6891.jpeg
IMG_6891.jpeg (254.3 KiB) Visad 8065 gånger
Användarvisningsbild
av Ardal
#1557136
Hittade en identisk enhet av en slump på min bil igår. Jag laddade ner programmet till den på datorn och kopplade in den med en mikro-USB sladd. Med hjälp av enheten kan du spåra din bil i realtid, du kan bli informerad om händelser som exempelvis krock, ifall bilen kör fortare än en viss hastighet, eller rentav ifall bilen sätts på. Du kan även markera ett område på kartan och bli informerad om bilen rör sig utanför det området. Denna info får du genom ett SMS till det numret som du ställer in via appen. För att allt detta ska fungera måste du givetvis stoppa in ett SIM-kort, något som går att göra genom att öppna topplocket på självaste enheten.

Den är händig att ha ifall man ofta lånar ut bilen eller delar på den med andra och har kontrollbehov. Det är synd dock att man inte kan få ut felsökningskoder och dylikt från bilens dator. För min del kommer den givetvis ligga hemma och samla damm.

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]