Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrMartin
#1556042
Hej,

Har fått problem med att ladda min T6 2020. När jag stoppar in ladd sladden lyser lampan gult i uttaget i bilen, jag hör att den låser fast men den lyser med fast sken och i bilen står det att den är full laddad fast den är tom. Har provat med olika uttag samt olika sladdar men det fungerar inte. Någon som varit med om nått liknande? har tid på verkstaden den 9/10, detta irriterar mig oerhört mycket.
I appen står det även att jag är ansluten men laddas ej, "väntar på laddning"
Användarvisningsbild
av zandman
#1556149
När jag kom till min XC60 T8 2020 idag så hade jag exakt samma problem, säkringen till laddboxen hade löst ut och nu lyser bara lampan gult när jag försöker ladda. Verkstaden har tid först om 6 veckor så jag är tacksam om du kunde uppdatera när din bil varit inne på felsökning, kanske är de ombordladdaren som pajat men de är bara min gissning.
av DrMartin
#1557047
Nu har jag haft bilen på verkstaden och det är en cell i batteriet som gått sönder. Har även fått mera problem som är orsaken till den trasiga cellen, AC, parkeringscensorer, reducerad prestanda. Det kommer att fixas på garantin av batteriet 👍
Användarvisningsbild
av zandman
#1558163
DrMartin skrev:Nu har jag haft bilen på verkstaden och det är en cell i batteriet som gått sönder. Har även fått mera problem som är orsaken till den trasiga cellen, AC, parkeringscensorer, reducerad prestanda. Det kommer att fixas på garantin av batteriet 👍
OK, tack för infon, vi får se om min bil har samma problem.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]