- tis 12 sep 2023, 16:33
#1554652
Hej,
Har en V60 T6 Recharge -22 som skall få extraljus, LED ramp. Hoppas få lite tips och råd från någon som har koll.
Fråga 1)
Se bild, den med röd ring markerade +12v källan i motorrummets säkringsbox, som jag sett att andra använder - Hur mycket kan den belastas med? Är den i sig avsäkrad?
Givetvis skall extraljusen ha en egen säkring, rampen drar ~15A. Frågan är om den här +12v källan är OK att använda, eller om den i sig är avsäkrad och egentligen inte alls är avsedd för att någon skall knycka hög ström till extraljus?
Hur gör Volvo när de monterar extraljus själva, tar de +12v från denna punkt?
Fråga 2)
Kommer att köra med en extraljusplåt bakom nummerskylten.
Är det fritt fram att borra och skruva i det område som plåten normalt täcker?
Finns det någon metallbalk bakom som man kan borra igenom?
Inga känsliga saker som krocksensorer, kabelstammar eller annat i vägen?
Hej,
Har en V60 T6 Recharge -22 som skall få extraljus, LED ramp. Hoppas få lite tips och råd från någon som har koll.
Fråga 1)
Se bild, den med röd ring markerade +12v källan i motorrummets säkringsbox, som jag sett att andra använder - Hur mycket kan den belastas med? Är den i sig avsäkrad?
Givetvis skall extraljusen ha en egen säkring, rampen drar ~15A. Frågan är om den här +12v källan är OK att använda, eller om den i sig är avsäkrad och egentligen inte alls är avsedd för att någon skall knycka hög ström till extraljus?
Hur gör Volvo när de monterar extraljus själva, tar de +12v från denna punkt?
Fråga 2)
Kommer att köra med en extraljusplåt bakom nummerskylten.
Är det fritt fram att borra och skruva i det område som plåten normalt täcker?
Finns det någon metallbalk bakom som man kan borra igenom?
Inga känsliga saker som krocksensorer, kabelstammar eller annat i vägen?