Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1564442
leiwi skrev: sön 17 dec 2023, 08:53 Bem ,jag tycker din analys stämmer fullständigt men va d jag tycker är märkligt är att man beställer något, betalar vad det kostar men får något annat levererat för att leverantören bestämt så
Det tycker jag med. Det verkar som man får ta det som bjuds (utan man vet om riktigt vad), när bilen skall byggas. :-)
Färg på bilen är dock inget kritiskt för mig bara den inte har solid färg och inte svart eller vit. Men alltid kul få den färg man beställde. :-)
Användarvisningsbild
av StefanN
#1564443
Editdriver skrev: lör 16 dec 2023, 22:35 Spoilervarning!!!!!!

Fick samtal från min säljare... Min beställda PE blir en 25'a när den skall bli min, och med det så försvinner Thunder Gray tydligen o ersätts av Vapor Gray.
Kanske kan vara ok. Men....... jag kan inte hitta Design-paket i den nyansen :-o Hoppas Volvo inser att folk med den färgen på sina bilar oxå vill köpa "Kjolpaket" o då gärna fabriksmålat :angelo: För inte tusan vill jag/vi ha "garage-sprutat" Design-paket :x
Vad har du beställt? Jag hoppas ju min V60 blir en -25a men jag har ju inte hört ett ljud om den.
av Lövet
#1564454
bem skrev:Förr gick man till återförsäljaren om det var problem med bilen under t.ex. fabriksgarantin. Nu i nya scenariot får man väl vända sig direkt till tillverkaren om de är ”säljaren”. Man undrar hur mycket resurser tillverkaren kommer lägga ner på att hjälpa och ta hand om kunders problem, som förr återförsäljarna tagit hand om? Lite fundersam är jag.
Du kommer göra allt hos återförsäljaren fortfarande. Skillnaden är att återförsäljaren gör allt på tillverkarens uppdrag, dvs de får betalt per tjänst de utför. Provkörning X kr, utleverans X kr, inbytestest X kr. Tanken är inte att kundupplevelsen ska ändras nämnvärt. Det är främst den juridiska konstruktionen om vilka som är avtalsparter i affären som ändras.
av Editdriver
#1564461
StefanN skrev: sön 17 dec 2023, 09:54
Editdriver skrev: lör 16 dec 2023, 22:35 Spoilervarning!!!!!!

Fick samtal från min säljare... Min beställda PE blir en 25'a när den skall bli min, och med det så försvinner Thunder Gray tydligen o ersätts av Vapor Gray.
Kanske kan vara ok. Men....... jag kan inte hitta Design-paket i den nyansen :-o Hoppas Volvo inser att folk med den färgen på sina bilar oxå vill köpa "Kjolpaket" o då gärna fabriksmålat :angelo: För inte tusan vill jag/vi ha "garage-sprutat" Design-paket :x
Vad har du beställt? Jag hoppas ju min V60 blir en -25a men jag har ju inte hört ett ljud om den.
Jag beställde en V60 PE Thunder Grey.
När d tar sådan tid, vilket är helt ok för mig!!!
(Hinner betala av förra då :angelo: )
Men att min valda nyans utgår är synd då Vapour Grey inte finns på färdigmålat Design paket.. Men denna nyans är utan tillägg för vald färg kanske d kommer säljas så många att Volvo lägger till "740" som val bland färdiga Dp

:-)

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]