Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1554935
Volvo har gjort om på beställningssidan lite, priset på vinterhjul gick upp med 11 000:- och nu kan man lägga till optimering för 9000:- på en Polestar engineered?
IMG_1141.jpeg
IMG_1141.jpeg (138.53 KiB) Visad 1213 gånger
IMG_1140.jpeg
IMG_1140.jpeg (176.84 KiB) Visad 1213 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1555832
Möjligt att det har med de långa väntetiderna att göra?
S60 PE och XC60 PE finns dock kvar.
av Editdriver
#1564425
Spoilervarning!!!!!!

Fick samtal från min säljare... Min beställda PE blir en 25'a när den skall bli min, och med det så försvinner Thunder Gray tydligen o ersätts av Vapor Gray.
Kanske kan vara ok. Men....... jag kan inte hitta Design-paket i den nyansen :-o Hoppas Volvo inser att folk med den färgen på sina bilar oxå vill köpa "Kjolpaket" o då gärna fabriksmålat :angelo: För inte tusan vill jag/vi ha "garage-sprutat" Design-paket :x
Användarvisningsbild
av leiwi
#1564426
Är kanske lite grinig , men varför är så många Volvo köpare beredda på att Volvo bestämmer hur deras bilar skall se ut eller vara utrustade, min senaste av många volvo V60CC -20
levererades som jag beställt den med alla system , men efter det har jag förstått att man levererat bilar utan beställd utrustning ,färg mm
Om jag inte skulle få det jag beställt vare sig det är en bil eller något annat skulle jag avstå köpet
Användarvisningsbild
av Derank
#1564427
antingen ta det volvo erbjuder el byt märke, modell, enkelt, de får sina bilar sålda iaf
Användarvisningsbild
av bem
#1564438
Förmodligen bryr sig folk allt mindre hur bilarna ser ut, har för utrustning, vilka modeller som finns och vad de kostar. Volvobrukarna. De flesta bilarna är väl ändå tjänstebilar. Folk tycks gladeligen betala för av tillverkaren hopsatta några få paket och tillval. Det är nya tider. Det blir lägre kostnader för biltillverkaren, så man kan tjäna mer på bilarna som tillverkas med ändå med allt högre priser. Smart. Skojar lite men med kanske en korn av sanning i raderna? Om man köper ny bil som privatperson kan man ev. ha lite högre krav kanske. Att skräddarsy en ny bil är väl mer eller mindre ett minne blott, i stort sett. I alla fall går det i den riktningen med nya Volvobilar. Nöjdare kunder på detta sätt får vi väl anta tillverkare vill uppnå? Efter årsskiftet skall visst alla dagens Volvo återförsäljare bli Agenter, de bara förmedlar affären till av tillverkaren redan fastställda priser när man vill beställa ny bil. Ungefär så står det i svensk bilpress. Jag vet inte riktigt vad man skall till en handlare och göra längre. Besöka verkstan behöver man väl kanske förr eller senare, men nödvändigtvis inte en Volvoverkstad. Förr gick man till återförsäljaren om det var problem med bilen under t.ex. fabriksgarantin. Nu i nya scenariot får man väl vända sig direkt till tillverkaren om de är ”säljaren”. Man undrar hur mycket resurser tillverkaren kommer lägga ner på att hjälpa och ta hand om kunders problem, som förr återförsäljarna tagit hand om? Lite fundersam är jag.
Nåväl det är väl så här kunderna vill ha det? Om inte kan man undra hur framtiden kommer te sig.
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1564441
Bem ,jag tycker din analys stämmer fullständigt men va d jag tycker är märkligt är att man beställer något, betalar vad det kostar men får något annat levererat för att leverantören bestämt så

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]