Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1547630
Oj för dom pengarna hade jag aldrig köpt en V60!
Bromsarna är såklart jävligt balla och chassit till viss del. Nackdelen att det är samma manuella historia som för 25år sedan på V70R. Vem vill gå ut och skruva för att få lite hårdare inställning när man är gassugen i fem minuter?
Bagageutrymmet är inte heller särskilt stort. Jag är trött på att det är kort och lågt. Det går knappt att åka och sopsortera.
Fördelen är att det är till utseendet en väldigt snygg bil. Effekten räcker rätt långt. Det tråkiga är att de flesta bilar i Sverige har högre topphastighet. Tröttnar du på att ligga bakom tre bilar och klipper om dessa med trampan i mattan så når du toppfartsspärren precis efter bil nr 3 och då går det jävlar i mig inte snabbare utan mätaren stannar på 184km/h.
av petherf
#1549653
StefanN skrev: tis 11 jul 2023, 08:57 Har kollat lite men det finns ju knappt några till salu och ingen med långa räckvidden, säljs det några nya över huvud taget eller väljer alla vanliga T8?
Mest till företag. Beställde min för en vecka sen och fick den i går! Den är byggd 30 maj och är 2024 . Full utrustad . Brukar kolla nya hos bilbolaget och beställde direkt det dök upp .
Screenshot_20230804_154520_Messages.jpg
Screenshot_20230804_154520_Messages.jpg (823.02 KiB) Visad 1332 gånger
Användarvisningsbild
av StefanN
#1549709
Såg att dom hade ett par men eftersom jag inte behöver nån just nu släppte jag dom och beställde istället. Vad tycker du om bilen det lilla du haft den hittils?
av petherf
#1549710
Har bara kört ca 20 mil än . Tyst. Bra drag i bilen. Lite stötig. Får skruva lite på dämpare annars nöjd än så länge .största nackdelen är väl appen men det visste jag att den är kass.
av perhall
#1551757
Visst har leveranstiden blivit längre? Såg just XC60 hoppat upp en månad på Volvos webb. Man tycker annars att det är sämre tider och att de borde få ordning på leveransstörningar...
av Editdriver
#1552024
StefanN skrev: fre 18 aug 2023, 17:29 13-15 månader är det.


Editdriver, vad blev det för spec på din?
Det blir en Thunder grå m 20" vinter, mina "tejpade" 21" sommar. Valde till BW-ljud, klimatpaket o drag. Sen blir d eftermonterat Kjolpaket o lite ljusare solfilm än Volvos..
Kommer rensa luckan från allt blankt oxå.
Ungefär så :-)

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]