- sön 17 dec 2023, 02:24
#1564438
Förmodligen bryr sig folk allt mindre hur bilarna ser ut, har för utrustning, vilka modeller som finns och vad de kostar. Volvobrukarna. De flesta bilarna är väl ändå tjänstebilar. Folk tycks gladeligen betala för av tillverkaren hopsatta några få paket och tillval. Det är nya tider. Det blir lägre kostnader för biltillverkaren, så man kan tjäna mer på bilarna som tillverkas med ändå med allt högre priser. Smart. Skojar lite men med kanske en korn av sanning i raderna? Om man köper ny bil som privatperson kan man ev. ha lite högre krav kanske. Att skräddarsy en ny bil är väl mer eller mindre ett minne blott, i stort sett. I alla fall går det i den riktningen med nya Volvobilar. Nöjdare kunder på detta sätt får vi väl anta tillverkare vill uppnå? Efter årsskiftet skall visst alla dagens Volvo återförsäljare bli Agenter, de bara förmedlar affären till av tillverkaren redan fastställda priser när man vill beställa ny bil. Ungefär så står det i svensk bilpress. Jag vet inte riktigt vad man skall till en handlare och göra längre. Besöka verkstan behöver man väl kanske förr eller senare, men nödvändigtvis inte en Volvoverkstad. Förr gick man till återförsäljaren om det var problem med bilen under t.ex. fabriksgarantin. Nu i nya scenariot får man väl vända sig direkt till tillverkaren om de är ”säljaren”. Man undrar hur mycket resurser tillverkaren kommer lägga ner på att hjälpa och ta hand om kunders problem, som förr återförsäljarna tagit hand om? Lite fundersam är jag.
Nåväl det är väl så här kunderna vill ha det? Om inte kan man undra hur framtiden kommer te sig.
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.