Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tralle88
#1542580
El bakluckan går upp i max läge men sedan sjunker den så man får den i skallen, slut med mekanismen, men frågan har någon här fått de utbytt när man har select garanti? Sist när jag påtala verkstaden att plasthöljen fastna uppe så sa dom att det inte ingick att byta på select garantin.
av agusta44
#1542601
Bekant fick ena sin dämpare bytt av Bilia under select garantin då den "knäpte till" vid öppning.
Året senare när garantin gick ut paja den andra såklart. För mig att han prata om ca 5000:- med byte.
av Bempo
#1542611
Alla på Volvo vet att deras motorer till bakluckan är ett skämt. Jag fattar inte hur de kan lägga pengar på att marknadsföra Select som nåt bra när de inte tar ansvar för skräpet under garantin. Det är att lura kunderna.
av Robkwi
#1542630
Hej

Se länk nedan från Volvos hemsida vad selekt garanti är. När man läser under frågor och svar längre ner på sidan så tycker jag ditt ärende är en klockren grej som skall gå på selektgarantin. Bara visa verkstaden och be dem förklara vilka skäl de ger till att inte acceptera bytet av dämparna.

Alternativ skita i dem och åka till annan Volvo verkstad; varför skall man låta dem tjäna pengar på dig (de kommer ju fakturera Volvo om det går på selekt) även om du får det igenom efter att behövt tjöta till sig ett byte. :bored:

Jag själv fick de båda utbytta på min 2 år gamla v60cc strax innan nybilsgaranti gick ut. En av dem började låta konstigt när man stängde, teknikern bytte då båda. Selektgaranti motsvarar nybilsgaranti enligt Volvo själva, således borde du få dem utbytta också. :-)

https://selekt.volvocars.se/sv/volvo-selekt
av MBW
#1542651
Jag fick också mina bytta på Selectgarantin för ca ett år sedan på min V60 2019.
Var inte ens något jag själv hade koll på men den tekniker jag fick hjälp av sa att det går på Selectgarantin och jag fick dom bytta efter ca en vecka.
av Axii
#1542668
Samma här, kör en V60 2019 och fått diverse utbytt på selektgarantin utan tjafs hos Volvo Car Kista där jag köpte den för 1,5 år sedan.
- Låskistor runtom då de frös ihop i vintras.
- gummimattor (lukta kattpiss på sommaren vid fukt).
- Båda fjädrarna/motorerna i bakluckan pga samma fenomen.
- Sotgivare/sensor (efter varning för avgasreningssystem) i förra veckan.

Så som tidigare skribenter sagt, Stå på dig!
av Tralle88
#1542792
Tydligen jag som läst dåligt, de är selected garantin jag har så de verkar ej ingå, dom pratar om 14000:- finns de något annat tips o komma billigare undan?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1542799
Tralle88 skrev:Tydligen jag som läst dåligt, de är selected garantin jag har så de verkar ej ingå, dom pratar om 14000:- finns de något annat tips o komma billigare undan?
Fattar inte, skrev du fel? Har du inte select?

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]