Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1541246
Hurra!
Detta är något jag saknade/saknar och verkligen irriterar mig på!
av Pear4Life
#1541400
Dum fråga... men varför skulle man vilja ha antingen eller? Vill man inte ha båda aktiverade???

Jag saknar dock fortfarande ett enkelt sätt att swappa mellan de olika körlägena (hybrid, Pure, power och AWD) samt batterifunktionerna (auto, spara och ladda). Hade varit skönt å slippa knappa på infotainmentsystemet en massa!

Och när... NÄR kommer funktionen att man kan välja att man skall använda 50% av batteriets kapacitet om man skall t/r??? Så man slipper skapa 2st destinationer...

Jaja... nån gång så ;-)
av Gusteman
#1541807
Är ni många som fått denna nu? Jag har inte fått den, har 2.7 som bilen säger är den senaste fortf.
av perhall
#1541811
I min XC60 står det fortfarande mjukvaran är uppdaterad, 2.7. Men kanske inte kommit ut till alla än?
av LJN
#1541829
Kontaktade supporten ang. 2.9 för min XC60 2023 Late och fick till svar att ”min” bil får uppgradering OTA under V22.
av Lockis
#1541961
Pear4Life skrev:Dum fråga... men varför skulle man vilja ha antingen eller? Vill man inte ha båda aktiverade???

Jag saknar dock fortfarande ett enkelt sätt att swappa mellan de olika körlägena (hybrid, Pure, power och AWD) samt batterifunktionerna (auto, spara och ladda). Hade varit skönt å slippa knappa på infotainmentsystemet en massa!

Och när... NÄR kommer funktionen att man kan välja att man skall använda 50% av batteriets kapacitet om man skall t/r??? Så man slipper skapa 2st destinationer...

Jaja... nån gång så ;-)
Nej, varför skulle du vilja ha båda aktiverade samtidigt?

Eller, rent teoretiskt har du ju båda med farthållare.
Hastighetsbegränsare är dock nice att ha i stan. Älskar funktionen :-D
av JH76
#1542761
Fick uppdaterat inatt, imorse fungerade allt som det skulle förutom att mina timers till parkeringsvärmaren var borta.

EDIT

Droppen i varvräknaren har försvunnit
av LJN
#1542788
Min nedladdning kom också i morse och uppdatering gick bra. Nu kan jag stänga av automatisk spegelinvinkling vid låst bil. Och Pilot assist går nu att av aktivera / aktivera med vänster rattknapp:)

EDIT: Kan också rapportera att infotamentsystemet är nu mycket snabbare att ladda SR radioapp vid start.
Senast redigerad av 1 LJN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1542801
Jaha, varför kunde inte volvo skriva ut att bilen inte fick laddas under installation.
1.5h senare får jag meddelande om att installationen misslyckas och står det en text om laddningen....
av lpc123
#1542805
Kört uppdateringen i dag men efter det så funkar inte körjournalen och det står att den inte är tillgänglig utanför Sverige!? Är i Danmark nu.

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]