Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
#1557145
Hitta detta i den minst lästa boken ;)
Varning
Vid tankning från AdBlue-pump på tankstation rekommenderas pump som är anpassad för personbil. Alternativt kan en AdBlue-pump som är till för tyngre fordon användas.
av Lövet
#1557236
Nånting är märkligt med Volvos påfyllning för jag har haft 2 bilar (ej Volvo) med AdBlue och ingen har krävt något annat än att man tar dunken, vänder den uppochner och trycker i pipen i hålet. Sen står man där tills dunken är slut. Inte ett spill någon gång. Men jag har hört och läst massor av problem på just Volvo att det spiller över och liknande. Förstår liksom inte hur de krånglat till det.
av 20FJan
#1557358
Sist fyllde jag upp utan spill, tog en paus och fyllde upp spolarvätska när jag hörde första tecken på att det närmade sig fullt. Lustigt att jag stod och försökte toppfylla spolarvätskan när jag upptäckte att det rann ut under bilen innan det blir toppfyllt. Så bilen lyckades få mig att spilla nåt annat istället.

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

HUD (Head Up Display) skulle jag verkligen priorit[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/