Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TurboDanneV70
#1535647
Hej

Nu ska vi se om jag lyckas få en bra beskrivning av problemet samt om någon annan upptäckt likande med sin MY23.

Nu i helgen va vi på lång tur och skulle svänga av motorvägen och på avfarten så började jag bromsa in och märkte att pedalen sjönk rätt mycke mot vad den brukar göra innan den började bromsa och bromskraften va väldigt begränsad. Men hann få ner hastigheten men mycke mer tryck på pedalen mot vad det normalt behövs.

Annat fall va igår när jag körde på en 70väg och närmade mig en T korsning och släppte gasen där jag brukar släppa och började bromsa där jag vanligtvis brukar börja bromsa och så hände det samma sak, inte mycke till bromskraft när man tröck lätt på pedalen vilket gjorde att man började bromsa hårdare och pedalen sjönk mer oc korsningen närmade sig fortare och fortare så jag tillslut fick trycke ännu hårdare och så låste sig hjulen nästan. Hann stanna vid stopp plikten och som tur va hade jag ingen bil bakom denna gång.

Någon som upplevt likande. Har uppdatering 2.7 oh fick 2.6 som jut hade med bromsar att göra på verkstan.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]