Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rasseman
#1534958
Man måste byta handtaget, ska lämna in min på fredag för byte som går på garantin. Kostar 2000 annars på Volvo

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

av CalleMan
#1561334
@kenhemma, Jag har bytt handtaget på förardörren själv, med ett begagnat handtag köpt på bildelsbasen. Svårare att byta på dem andra positionerna, men jag fick det på köpet i samband med att jag lämnade in på service. Kanske för att jag hade köpt och tagit med ersättningshandtag på egen hand. Nu har en lampa i passagerardörren fram slutat lysa, tänkte be dem byta till ytterligare en som jag köpt från bildelsbasen. Kommer då ha bytt på 3/4 dörrar. Min bil är från 2019 och har gått 6600 mil ca.
av kenhemma
#1562446
Japp,köpte också 2 st handtag från bildelsbasen och fick även med låsanordningen så man kunde lära sig hur man demontera handtaget innan man gick på bilen.
Lyckades även byta handtagskåpan ( så nu behöver man inte jag rätt färg när man ska handla ) . Synd man inte bara kunde köpt led-klumpen och ersatt. :-)
av CalleMan
#1562458
@kenhemma, Jag har aldrig fått med låsanordningen.
Kan du beskriva hur man ska gå tillväga för att lossa handtagen som inte är förardörren?

Vad jag förstått så behövs det ett specialverktyg med en 90graders böj typ?
Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]