Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nico1975
#1534773
Hej alla,
Är det fler som har samma problem att internet uppkopplingen inte funkar så man kan tex inte lyssna/använda spotify eller internet radio?
Jag har försökt att starta om systemet, men det hjälpte inte.
Kan vara så att problemet ligger hos Telia, men jag vill dubbekolla här om det är fler som har samma problem.
av lpc123
#1543241
Hej. Har det löst sig för dig? Idag la all internet ner i min bil och det hjälper inte att starta om systemet heller. Otroligt irriterande
av LJN
#1543252
Tips: Att göra en reset/omstart av Googlesystemet eller kommunikationsmodulen ( Internet ) har olika tillvägagångsätt:

Googlesystemet: Centerdisplayen genom att hålla inne hemknappen 20-30 sek, sen tar omstarten en stund.
Kommunikationsmodulen: Tryck på defroster-knappen tills SOS-knappen i taket börjar blinka, sen får ni trycka på knappen en gång till för att stänga av defroster.
Det tar 1-2 minuter innan LTE symbolen blir "aktiv"
Lycka till!
av lpc123
#1543264
Okej stort tack.
Defrosterknappen altså det var nytt för mig? Blir till att testa idag.
av lpc123
#1543373
Uppdatering på hur det gick :) Jo da efter att jag tryckt in defrosterknappen länge så kom internet igång igen! Såg dock aldrig att sos lampan blinkade men det var ganska stark sol så det är möjligt att den gjorde det utan att jag såg det. Inte helt logiskt att defrosterknappen resettar internet modemet :-o men det är ju Volvo och Google vi pratar om. Nu har man snart en hela handbok med konstiga knapptryckningar för att återställa diverse problem med Google systemet ;-)
Tack för hjälpen
av TobiasHieta
#1543379
lpc123 skrev: mån 05 jun 2023, 08:10 Uppdatering på hur det gick :) Jo da efter att jag tryckt in defrosterknappen länge så kom internet igång igen! Såg dock aldrig att sos lampan blinkade men det var ganska stark sol så det är möjligt att den gjorde det utan att jag såg det. Inte helt logiskt att defrosterknappen resettar internet modemet :-o men det är ju Volvo och Google vi pratar om. Nu har man snart en hela handbok med konstiga knapptryckningar för att återställa diverse problem med Google systemet ;-)
Tack för hjälpen
Vet inte om jag tycker det är så ologiskt. Du behöver en fysisk knapp för att starta om en dator som hängt sig. Det än något du egentligen aldrig ska behöva göra, men programmering är svårt så det kommer alltid finnas buggar. Jag ser det som att stänga av eller hård starta om iPhone. Du måste hålla in power och volym upp eller något sådant, är det "logiskt"? Nja, men det är en fysisk knapp och det löser ett (förhoppningsvis) ovanligt problem.
Användarvisningsbild
av TTure
#1543528
Hej, Har Sensus med samma internet problem sedan SIM-kortbyte i fredags. Kan man reseta kommunikationsmodulen på samma sätt i en My20?
Kortet fungerar normalt i ett externt modem.
av NewToSweden
#1545887
TTure skrev: tis 06 jun 2023, 22:46 Hej, Har Sensus med samma internet problem sedan SIM-kortbyte i fredags. Kan man reseta kommunikationsmodulen på samma sätt i en My20?
Kortet fungerar normalt i ett externt modem.
Hi. Are you able to resolve the issue? Which SIM are you using - Telia?
I have '20 XC40 and a Telenor sim works, but not Telia.
Användarvisningsbild
av TTure
#1545909
Hi, I’m using Telia. I have tryed 4 diffrent mobile broadband and non of them are working :bored: . Then I swiched to a normal Telia Phone subscripion and that works! Tryed an other phonecard and that Also worked!?
I have tryed talking to Volvo and Telia support, but they can’t understand thats wrong/diffrent.
Will be using the phone card until next service in sept and hope the software update will solve the problem 8-)
The Telia mobile broadband subscripion have been working the past 3 years until I had to change the SIM card.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]