Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perlun
#1534526
Vår XC60 har Google som infotainment och två saker har dykt upp som jag inte förstår.

a) Sedan i vintras någon gång så säger google-rösten precis när man aktiverat bilen, innan man kör iväg; "Jag kan inte göra det när jag är offline, men du kan navigera, lyssna på radio .." Jag märker inte att det är något som inte funkar sedan, så vadå "offline"? Och vad kan det vara som rösten syftar på med "det"..?

b) Såg först idag (men behöver såklart inte vara relaterat) en pytteliten ikon överst till höger i centerdisplayens statusrad. Det är ett litet moln med ett utropstecken i. Det är där konstant, försvinner alltså inte om bilen varit aktiv en stund. Moln associerar jag med Internet och utropstecknet med att något är på tok. Frågan är vad. I manualen nämns alla möjliga ikoner, men inte denna...

Bilen är helt klart inte off-line, jag jag installera nya appar, kolla efter uppdateringar av firmware etc.

Nån som känner igen detta och vet vad det handlar om?
av tobiasha
#1535850
Jag har samma problem, den säger "Jag kan inte göra det när jag är offline, men du kan navigera, lyssna på radio .." cirka 15 sekunder efter att man har låst upp bilen.
Användarvisningsbild
av bem
#1535858
perlun skrev: sön 19 mar 2023, 14:03 Aha, så en ny ikon när de började med OTA-uppgraderingar. Tack!
Skall även komma en notis i Volvo Cars appen om det finns en ny mjukvaruversion att ladda hem till din Volvo. Kika på den lilla "ringklockeikonen" i appen i dess övre högra hörn.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]