Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pear4Life
#1533697
Tänkte vidare... om jag bara testar att köra när det e ljust så kanske jag kan leva med en död framlampa ;-)

Skämt å sido... va ute å körde nu och inga felmeddelanden eller annat knas vad jag kunde märka.

Jo en sak... kunde inte pausa i Spotify... Playknappen blir inte en pausknapp efter att man tryckt på den... hmm... har det varit så här innan me?? Inte omöjligt då jag tusanimig inte e säker.

Jaja..

Till nåt helt annat... testade POWER läget i bilen... WOW! Känns mycket mer responsiv och mer kontrollerad än tidigare!

Återkommer om jag upptäcker nåt mer :-)
av chipsfingrar
#1533813
Jag upplevde precis samma bugg i Spotify-appen som du beskriver. Men nästa gång jag var ute och körde så funkade det som det skulle igen.
av lpc123
#1533890
Fick 2.7 via OTA igår. Har inte upptäckt några buggar ännu!? Kört 30 mil idag utan några felmeddelande
av Wdrsn
#1533990
2.7 fungerar för mig också. Noterade att jag nu mera ser fartkamera-varning i förardisplayen. Försökte hitta om jag även kunde få en ljudsignal, men hittade inte någon sådan inställning.
av Pear4Life
#1534021
Jag har oxå fått fartkamerasymbolen i displayen (vid ratten).. har oxå letat efter nån funktion som kan varna likt waze! Ah... WAZE... som man väntar på att det skall komma till bilen!
av lpc123
#1534027
Ja det hade ju varit magiskt om man kunde få ett litet pling som tidigare i Sensus när man närmar sig en kamera. Har också noterat att det dyker upp en symbol i förardisplayen
Användarvisningsbild
av bem
#1534036
lpc123 skrev: tis 14 mar 2023, 08:15 Ja det hade ju varit magiskt om man kunde få ett litet pling som tidigare i Sensus när man närmar sig en kamera. Har också noterat att det dyker upp en symbol i förardisplayen
Lite konstigt att Volvo inte har ett pling när man närmar sig fartkamera. Har t.ex. funnits så länge jag kan minnas i min Garmin Tom Tom navigationsapp jag har i min mobiltelefon. Kan andra kan väl Volvo få till ett pling i navigatorn? Men det kanske inte går i Google navigationen? Du nämner att det finns pling i Sensus navigationen. Då undrar man verkligen varför de inte har det i Google navigationen. Jag hade önskat det kunde vara minst lika bra i Google systemet t.ex. navigationsfunktionerna inkl pling på fartamera som i Sensus. Men så tycks inte Volvo tänka eller kunna få till? Synd.
av tojt
#1534037
Jag fick farkamera varningen både i heads-up och förardisplayen 1-2 dagar innan jag installerade 2.7, så det måste kommit i en oberoende uppdatering av Google maps applikationen och inte som en del av 2.7.

Så för de som är fast på tidigare versioner och inte får fungerande OTA är det möjligt ni får denna funktionen ändå.

Synd det inte finns någon ljudvarning som i Senus bilarna men när den även dyker upp i heads-up så är den hyfsat enkel att se.
Användarvisningsbild
av bem
#1534040
tojt skrev: tis 14 mar 2023, 10:18 Jag fick farkamera varningen både i heads-up och förardisplayen 1-2 dagar innan jag installerade 2.7, så det måste kommit i en oberoende uppdatering av Google maps applikationen och inte som en del av 2.7.

Så för de som är fast på tidigare versioner och inte får fungerande OTA är det möjligt ni får denna funktionen ändå.

Synd det inte finns någon ljudvarning som i Senus bilarna men när den även dyker upp i heads-up så är den hyfsat enkel att se.
Med Heads-up menar du HUD (Head Up Display)? Jag har HUD i min Volvo men har inte tänkt på att kolla efter fartkameravarning i den. Skall kolla på torsdag när jag åker till jobbet 6 mil, det finns rätt många fartkameror efter vägen numera. Har fått in version 2.7 i min bil nu.
av tojt
#1534047
bem skrev:
tojt skrev: tis 14 mar 2023, 10:18 Jag fick farkamera varningen både i heads-up och förardisplayen 1-2 dagar innan jag installerade 2.7, så det måste kommit i en oberoende uppdatering av Google maps applikationen och inte som en del av 2.7.

Så för de som är fast på tidigare versioner och inte får fungerande OTA är det möjligt ni får denna funktionen ändå.

Synd det inte finns någon ljudvarning som i Senus bilarna men när den även dyker upp i heads-up så är den hyfsat enkel att se.
Med Heads-up menar du HUD (Head Up Display)? Jag har HUD i min Volvo men har inte tänkt på att kolla efter fartkameravarning i den. Skall kolla på torsdag när jag åker till jobbet 6 mil, det finns rätt många fartkameror efter vägen numera. Har fått in version 2.7 i min bil nu.
Ja precis, det syns i HUD också. Se till att du har senaste uppdateringen av google maps också, då fartkameravarningen inte verkar vara direkt knuten till 2.7 uppdateringen. Det är en tydlig blå ikon som tänds i HUD när du närmar dig kameran. Den visar dock inte antal meter till kameran i HUD utan bara på förardisplayen.

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]