Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joharz
#1533545
Fick version 2:7 uppdateringen via OTA idag och nu kan jag inte ställa parkeringsvärmaren för morgondagen.
Känns som att det alltid blir något problem vid varje uppdatering.
Spotify visar bara halva spellistan men det har den gjort sedan i somras när bilen var 1 månad gammal.
Någon mer som har gjort denna uppdatering?
Hur gick det?
av Keno13
#1533557
Gjorde uppdateringen igår kväll, ska köra snart så får se. Men angående Spotify så har jag liknande problem och haft sedan jag fick bilen typ. En av listorna uppdateras när jag lägger in låtar från t ex mobilen, men min andra lista får inte några nya låtar och inte fått på ett halvår.
av Stefan62
#1533563
Joharz skrev: tor 09 mar 2023, 22:26 Fick version 2:7 uppdateringen via OTA idag och nu kan jag inte ställa parkeringsvärmaren för morgondagen.
Känns som att det alltid blir något problem vid varje uppdatering.
Spotify visar bara halva spellistan men det har den gjort sedan i somras när bilen var 1 månad gammal.
Någon mer som har gjort denna uppdatering?
Hur gick det?
Jag fick 2.7 nedladdat idag och kör installationen ikväll.
Timers för värmaren och även direktstart samt låsning av bilen via app har inte fungerat sedan förra sommaren efter någon uppdatering. Alt fungerade bra när bilen var ny.
Användarvisningsbild
av bem
#1533584
Uppdateringar OTA (Over The Air) på min V90 Recharge MY22 har inte funkat nog på ett halvår nu. Har fått låta installera mjukvaruuppdateringar på min Volvoverkstad. Kollade nyss i bilen om det fanns nån version 2.7 att installera. Men icke sa Nicke. Är 2.5.1 i bilen ännu, som installerades av min Volvoverkstad senast jag bad om installation (för att OTA inte funkar). Jag har inställt i bilens Inställningar i Centerdisplayen att uppdateringar skall hämtas automatiskt. Sist sa meken att det inte är ovanligt att OTA inte funkar, som på min. Nåväl bilen funkar med 2.5.1 så jag tuffar vidare med den och ber min Volvomek installera nyare mjukvara vid lämpligt tillfälle i framtiden.
av lpc123
#1533601
bem skrev: fre 10 mar 2023, 10:52 Uppdateringar OTA (Over The Air) på min V90 Recharge MY22 har inte funkat nog på ett halvår nu. Har fått låta installera mjukvaruuppdateringar på min Volvoverkstad. Kollade nyss i bilen om det fanns nån version 2.7 att installera. Men icke sa Nicke. Är 2.5.1 i bilen ännu, som installerades av min Volvoverkstad senast jag bad om installation (för att OTA inte funkar). Jag har inställt i bilens Inställningar i Centerdisplayen att uppdateringar skall hämtas automatiskt. Sist sa meken att det inte är ovanligt att OTA inte funkar, som på min. Nåväl bilen funkar med 2.5.1 så jag tuffar vidare med den och ber min Volvomek installera nyare mjukvara vid lämpligt tillfälle i framtiden.
Samma här på min Xc60 recharge MY23. Fått be teknikern att köra i 2.5.1 och hittar inte 2.7 när jag söker efter den
av Brorssonn1
#1533607
Jag fick in 2.7 i min V60 MY23 över OTA idag.

Allt gick smärtfritt och inga buggar vad jag märkt än. :-)
av Keno13
#1533612
Installerade igår, kan ej starta värmaren i appen längre… allt annat fungerar som det ska.
av widman
#1533624
Höger framlyckta la av på min V60 MY23. Så blir ett besök på verkstaden på måndag :-(
av Pear4Life
#1533629
Fick precis ned den... funderar seriöst på att aldrig köra bilen igen... på så sätt kan jag inte upptäcka ev. buggar. Det lär ju bli problem med tanke på vad man läser här...

Tappa en lampa fram?? WTF?! Hur e det ens möjligt!!??
av Keno13
#1533632
Pear4Life skrev: fre 10 mar 2023, 18:54 Fick precis ned den... funderar seriöst på att aldrig köra bilen igen... på så sätt kan jag inte upptäcka ev. buggar. Det lär ju bli problem med tanke på vad man läser här...

Tappa en lampa fram?? WTF?! Hur e det ens möjligt!!??
Haha, klockrent!

Jag har i alla fall lärt mig att jag väntar med att trycka ”installera” på en ny OTA-uppdatering tills den varit live några dagar och efter man checkat av forumet. Tyckte bara den här uppdateringen inklusive 2.6 lät så bra med en massa förbättringar…

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]