Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1534334
Jag märke en sak på hemvägen idag från jobbet. En fartkamera som funnits i nog 10, kanske 15 år rent av, visades inte i Google maps kartan och således inte heller i HUD. Ingen större grej men visar ändå på att man absolut inte kan lita på att alla fartkameror visas, inte ens de som varit med sen hedenhös.
av Våffel60
#1534426
Efter uppdatering funkar inte handsfree micen i bilen längre. Jag kan använda Google taltjänster men inte prata i telefon. Även jag har Spotify buggen med halva spellistor men det har varit sen jag hämtade ut den i somras. Jag har också problem med värmare och timers till och från.

Gick från Audi till det här och kan säga att det var som att gå från att handla på märkes affärer till ÖoB.
Användarvisningsbild
av bem
#1534445
Våffel60 skrev: lör 18 mar 2023, 12:55 Efter uppdatering funkar inte handsfree micen i bilen längre. Jag kan använda Google taltjänster men inte prata i telefon. Även jag har Spotify buggen med halva spellistor men det har varit sen jag hämtade ut den i somras. Jag har också problem med värmare och timers till och från.

Gick från Audi till det här och kan säga att det var som att gå från att handla på märkes affärer till ÖoB.
Även om mycket funkar i min V90 T6 Recharge MY22 med senaste mjukvara 2.7 så tror jag Volvo Cars är ute på slak lina med en hel del av sina Volvokunder som har Google infotainment. Det är alldeles för mycket strul med detta infotainment enligt min erfarenhet (under 18 månaders användning av det). Så synd när själva bilarna är rätt bra. Enligt min mening har nog Volvo Cars en övertro på vad en kund är beredd stå ut med (problem med mjukvaran, infotainment). Nya funktioner via mjukvaran (nedladdat OTA, over the air) är nog bra (om de funkar) men det sämsta är att funktioner som tidigare funkat kan strula eller sluta funka efter en mjukvaruuppdatering. Sånt inger inget förtroende för mig i Volvos kvalitetsarbete med mjukvara.
av TurboDanneV70
#1535130
Felix1801 skrev:Funkar ert spotify efter uppdatering?
Yes. Testa att installera om Appen eller bara starta om hela mittskärmen.
av Klabbe65
#1535629
Var ut och åkte igår och då kom inte fartkameran upp i förar displayen? efter att jag installerat 2.7 så kom den fram men inte längre, någon mer som inte får upp den?
Användarvisningsbild
av bem
#1535634
Klabbe65 skrev: tis 28 mar 2023, 08:15 Var ut och åkte igår och då kom inte fartkameran upp i förar displayen? efter att jag installerat 2.7 så kom den fram men inte längre, någon mer som inte får upp den?
Prova en omstart av Infotainmentsystemet genom att hålla nere den avlånga Hemknappen strax nedanför centerdisplayen i 20 sek. Det är väl ungefär vad du kan göra själv. Ibland hjälper den manövern mot diverse konstigheter i en Google bil.
av Pear4Life
#1535945
Japp... upptäckt nåt nytt de senaste dagarna...

När man skall navigera till en adress med MAPS brukar det ju dyka upp en symbol i förardisplayen (bredvid batteristatusen) - När man kör i Hybridläget och BildAUTO. Denna funktion är ju kanon då batteriet nyttjas maximalt efter körningen till destinationen. Där batteriet utnyttjas tills att det är tomt.

Detta har nu slutat fungera.
Gjorde en omstart av systemet och så fungerade det en resa igen för att sedan sluta fungera på nytt...

Orkar inte! Haha! Nu kör man manuellt istället med en massa knappande på de olika körlägena beroende på om man kör motorväg eller stadskörning osv... j-la massa knappade helt enkelt.

Någon annan som upplevt samma?
Bilagor
SmartSelect_20230330_212337_Samsung Internet.jpg
SmartSelect_20230330_212337_Samsung Internet.jpg (417.13 KiB) Visad 451 gånger

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]