Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gusteman
#1533505
Hej, nån som har en lathund med steg för steg hur man går tillväga när man har en iPhone som är knuten till android-bilen och ska byta telefon.
Jag har noll koll och satt och dagdrömde vid leveransen så jag såg inte hur säljarn gjorde. Vet att jag måste ha båda nycklarna i bilen men det är allt jag har koll på :-D
Måste man ta bort nåt i appen i gamla telefonen?

Bilen är en XC60 T8 recharge -23
av Gusteman
#1533523
Ja jag har kollat där under ”volvo cars appen” men där finns bara hur man reggar den första gången inte hur man går tillväga när man byter telefon. Den gamla luren är knuten till bilen.
av TurboDanneV70
#1533554
Ta bort parkopplingen i appen först, sen har j ag för mig jag raderade mobilen även i bilen. Sen gjorde jag som man gör med när man lägger till en ny mobil. Dock sa den flera gånger att det finns redan en profil/användare till bilen eller vad det nu va. Tog några gånger innan det funkade men till slut så gick den in i appen fast man gjorde allting likadant varje gång.
av Gusteman
#1533969
Jag behövde inte göra nånting, förde över allt från gamla till nya telefonen och appen funkar precis som innan i min nya iPhone😁

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]