Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danelf
#1533437
ejsan!
Blev ägare av en begagnad v60 -19 för 2 mån sedan.
Till en blrjan var allt frid och fröjd förutom att jag reagerade på att vänster strålkastare lyser upp väldigt dåligt. Nu när jag fått ”tummen ur” och tänkt ta tag i det så upptäckte jag efter lite närmare undersökning att vänster strålkastare ej riktar in sig över huvud taget när jag startar bilen. på höger sida tänds strålkastaren som den ska och sedan riktar den upp sig. Vänster rör sig inte över huvud taget och lyser rakt ner i marken.
Är det någon annan som haft samma problem eller vet vad felet beror på?
Vad kan priset landa på att åtgärda detta hos en volvoverkstad? Fågel fisk eller mittemellan?

Med vänlig hälsning, Daniel
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1533452
Är den köpt på bilfirma så åk tillbaka dit, påtala felet och kräv att det åtgärdas.
I annat fall får man nog börjar med felkoder...
av Danelf
#1533455
Ska åka dit så fort jag får tid. Tänkte om det var någon annan som haft samma bekymmer och vet lite vad det handlar om. Samt om det är ett stort ingrepp arbetsmässigt och pengamässigt om man skulle behöva stå för kostnaden själv 😊
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1533490
@Danelf, Du kan ju börja med att maila de en kväll. Passa på att filma framifrån med om man ser den högra reglera sig men inte den vänstra. Din skyldighet ligger även i att höra av dig snarast till firman men då får du ju även tid för felsökning snabbare ;-) Vad det kostar spelar liksom ingen roll då du inte ska behöva betala detta vad jag förstår det som

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]