Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thewhitecar
#1533173
Jag har en likadan bil -torkarbladen har spolning direkt på bladen samt i mitt fall elvärme i torkarbladet
-detta innebär att det är relativt dyra torkarblad
hadde jag förmånsbil -skulle jag också låta verkstaden byta !
Användarvisningsbild
av sewen
#1533177
Min PST på Bilia frågade om jag ville ha nya blad när jag bokade service ink rutbyte. Sa att jag redan köpt men inte monterat på dom. Han bad mig lägga dom på förarstolen så skulle han byta åt mig. Service! :-D
av Bempo
#1533263
Nya Volvo blad med elvärme genom wipers.se är inte dyra och lösa gummiblad är superenkelt att byta. Jag kör egen ägd bil och skulle inte låta verkstan byta blad.
av Lockis
#1533287
sewen skrev:Min PST på Bilia frågade om jag ville ha nya blad när jag bokade service ink rutbyte. Sa att jag redan köpt men inte monterat på dom. Han bad mig lägga dom på förarstolen så skulle han byta åt mig. Service! :-D
Nya blad brukar väl ingå vid byte av ruta? xD Så du blev väl lurad på ett gratis par då ;-)
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
#1533305
Lockis skrev:
sewen skrev:Min PST på Bilia frågade om jag ville ha nya blad när jag bokade service ink rutbyte. Sa att jag redan köpt men inte monterat på dom. Han bad mig lägga dom på förarstolen så skulle han byta åt mig. Service! :-D
Nya blad brukar väl ingå vid service? xD Så du blev väl lurad på ett gratis par då ;-)
Nya blad gratis ingår aldrig vid service... snarare 1 000 kr...
av Lockis
#1533306
perhall skrev: ons 08 mar 2023, 01:15
Lockis skrev:
sewen skrev:Min PST på Bilia frågade om jag ville ha nya blad när jag bokade service ink rutbyte. Sa att jag redan köpt men inte monterat på dom. Han bad mig lägga dom på förarstolen så skulle han byta åt mig. Service! :-D
Nya blad brukar väl ingå vid service? xD Så du blev väl lurad på ett gratis par då ;-)
Nya blad gratis ingår aldrig vid service... snarare 1 000 kr...
Förlåt, menade rutbyte. 😂 har ändrat

Men vill minnas Volvo erbjöd ett avtal där även tex torkarblad ingick.
Användarvisningsbild
av sewen
#1533361
@Lockis, Det har det inte gjort på tidigare bilar vid rutbyte. Då har jag fått betala extra för torkare har jag för mig. Iaf hos Volvo / Bilia. Kanske annat hos "rutbytarfirmor".
Min PST verkar vara serviceminded så märkligt om han mörkar det. Blev tex erbjuden gratis glasförsegling.. Vi får se när jag hämtar bilen.
av Primus
#1534524
Min PST var väldigt schysst då jag hade kryssat i att jag ville byta torkarblad. Han sa då att det kostar orm då de byter hela paketet, gummit + den del som gummit sitter i. Men man kunde beställa bara gummit och då kostade det nästan inget alls.
Användarvisningsbild
av sewen
#1534528
Hur brukar det va med spolarvätska då? Stod att de fyllt på. Om det ingick i service eller rutbyte vet jag inte. Det sista jag gjorde innan jag åkte iväg till servicen / rutbytet var att fylla på spolarvätska så det kan inte vart mycket "gratis" vätska som fick plats..
av HeavyMetal
#1534549
sewen skrev: sön 19 mar 2023, 13:21 Hur brukar det va med spolarvätska då? Stod att de fyllt på. Om det ingick i service eller rutbyte vet jag inte. Det sista jag gjorde innan jag åkte iväg till servicen / rutbytet var att fylla på spolarvätska så det kan inte vart mycket "gratis" vätska som fick plats..
Spolarvätska brukar ingå i service. Tror bara det är Bilia som tar extra betalt för det.

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]