Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fantomax
#1532458
Hej!

Funderar på att eftermontera originaldragkrok på min v60. De har ju elektriskt utfällbart och jag undrar vad som behövs?

Har hittat själva satsen med draget för 2000:-, men sen behövs ju strömbrytaren och någon form av styrenhet. Vad krävs mer? Måste man in till Volvo för någon uppdatering eller dylikt?


Mvh
Jesper
av Lockis
#1532477
fantomax skrev:Hej!

Funderar på att eftermontera originaldragkrok på min v60. De har ju elektriskt utfällbart och jag undrar vad som behövs?

Har hittat själva satsen med draget för 2000:-, men sen behövs ju strömbrytaren och någon form av styrenhet. Vad krävs mer? Måste man in till Volvo för någon uppdatering eller dylikt?


Mvh
Jesper
Knappen kan du själv installera också.
Sen behöver du in till Volvo för att uppdatera mjukvaran.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1532478
@fantomax, hade kollat här under drag, infällbara https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 022?query= men ja det ska som regel aktiveras hos Volvo Åf med. Ibland billigare i samband med service verkar det som
av fantomax
#1532817
Tack för svar!

Har jag förstått det rätt att styrenheten sitter monterad från start i babgageluckan och att allt som behövs är en 40A säkring och mjukvaruuppdstering?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1532818
@fantomax, Tycker punkt 20-27 antyder att en styrenhet skall monteras enligt länken ovan
av fantomax
#1532821
Ja det verkar så, men fick höra av en som jobbar på bilbolaget att det inte behövs, därför jag blir osäker.

Är det någon som vet om man kan sätta in knappen för att fälla nackstöden med om man kan det via skärmen, eller behövs massa extra arbete?
av TurboDanneV70
#1533051
Skulle säga att en styrenhet ska installeras. När jag skulle hämta ut min bil så kunde återförsäljare inte sätta in dragkroken då det va brist på styrenheter. Dom väntade in några hundra men dessa va försenade. Så fick hämta bilen utan styrenhet, dock så monterade dom kroken iaf. Efter 3v fick jag lämna in bilen igen när dom hade fått in alla styrenheter.
Detta va dock på en MY23. Vet inte om på tidigare bilar monterade man styrenheten på fabrik.

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]