Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stromrider
#1532291
Är det nån som har problem med "volvo car app"??
Efter senaste uppdateringen på appen.
Kunne inte logga in..
Har xc60 recharge 2023 model.
Använda android telephone..
:mad: :mad: :x
av Mrpandy
#1532292
Kommer in i appen, kör version 5.54.0 dock regestrerar den inte några resor sedan i fredags 24/2. Kör Android.
av Lagsa
#1535733
Samma problem för mig. Bara "Hoppsan, något gick fel" och kan inte logga in eftersom det inte går att välja region.
Användarvisningsbild
av bem
#1535784
Kunde heller inte logga in i Volvo Cars appen (ver 5.24.3) för ett par dar sen men vänta nån dag så funka det igen. Har iPhone (med senaste iOS 16.3.1). Som brukligt är det oftast inget i ens egen ände som orsakar att appen inte funkar eller inte går logga in i, så den här gången också (för mig).
av Lagsa
#1535799
Zanders skrev: ons 29 mar 2023, 08:33 Jag hade samma för ett par dagar sedan. Ominstallation av appen hjälpte.
Tack!
Det fungerade även om jag var tvungen att ta bort och koppla telefonen/appen igen. Och behövde båda nycklarna för att göra anslutningen.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1535808
Spännande. För mig räckte det med en ominstallation. Telefonen hade sparat lösen och allt så va bara att visa tummen så va allt som innan igen. Android
av Patten68
#1535809
Det är skillnad mellan Sensus och bilar som har Google som infotainmentsystem. Har man en bil med Google, så om man avinstallerar Volvocars-appen i sin mobil, så måste man ut i sitt fordon med båda nycklarna för att kunna ansluta bilen igen. Sensusbilar behöver inte det handhavandet.
av Stefan62
#1536237
Hur kommunicerar appen egentligen?

Är jag inte vid bilen så kan jag inte fjärrstarta, få låsstatus eller något annat.

Står jag intill bilen så kan jag få allt att fungera utom timerfunktionen.

För varje uppdatering jag får så blir något bättre, men något annat faller ifrån.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]