Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fantomax
#1534017
Skulle ju vara kul att köra ett test mellan de olika systemen.

Original
HK
Phoenix gold med sitt steg och högtalare
BW.

Någon som bor i Uppsala?
av fantomax
#1540879
Nu har jag installerat slutsteget och högtalare i fram.

Det är en galen skillnad i tryck, skulle vara kul att jämföra med originalsystemen!
Användarvisningsbild
av sewen
#1540904
fantomax skrev:Nu har jag installerat slutsteget och högtalare i fram.

Det är en galen skillnad i tryck, skulle vara kul att jämföra med originalsystemen!
Intressant. Personligen skiter jag i trycket/volym. Men en jämförelse i kvalité skulle vara intressant. B&W jämfört med HP är ju stor skillnad både volym och detaljmässigt.
av Gucci
#1543897
Jag fixade ett ZDAPV1 och ska installera det under veckan men manualen är ju värdelös , installation på 10 minuter men jag har ju ingen aning vart jag ska börja! Och googla sig till det är ju sådär. Någon som har någon bättre manual? Eller bara förklara lite vart jag ska börja :)

Fixade även en BT dongel och mobil appen men mobil appen vill ha ett lösenord för att komma åt advanced features. Vart hittar jag det?

Edit: lösenordet är 24680
av Gucci
#1544329
Rätt lätt installation men instruktionerna är verkligen skit.
Jag kan säga så här, för min del så räcker denna dsp extremt långt. Hade skaffat en sub och slutsteg jag hade tänkt koppla till men det är så sjukt överflödigt enligt mig. Och musik låter verkligen otroligt mycket bättre, speciellt trycket. Rekommenderas starkt!!
Användarvisningsbild
av Brainy
#1544334
Gucci skrev: sön 11 jun 2023, 09:45 Jag fixade ett ZDAPV1 och ska installera det under veckan men manualen är ju värdelös , installation på 10 minuter men jag har ju ingen aning vart jag ska börja! Och googla sig till det är ju sådär. Någon som har någon bättre manual? Eller bara förklara lite vart jag ska börja :)

Fixade även en BT dongel och mobil appen men mobil appen vill ha ett lösenord för att komma åt advanced features. Vart hittar jag det?

Edit: lösenordet är 24680
Jag fick hem mitt kit igår men har bilen utlånad så det blir troligen installation först nästa vecka.
Så uppskattar om du underlättar för mig genom att ta några foton och beskriva här hur jag ska göra ;-)

Tack på förhand.
av Gucci
#1544452
Brainy skrev: tor 15 jun 2023, 23:12
Gucci skrev: sön 11 jun 2023, 09:45 Jag fixade ett ZDAPV1 och ska installera det under veckan men manualen är ju värdelös , installation på 10 minuter men jag har ju ingen aning vart jag ska börja! Och googla sig till det är ju sådär. Någon som har någon bättre manual? Eller bara förklara lite vart jag ska börja :)

Fixade även en BT dongel och mobil appen men mobil appen vill ha ett lösenord för att komma åt advanced features. Vart hittar jag det?

Edit: lösenordet är 24680
Jag fick hem mitt kit igår men har bilen utlånad så det blir troligen installation först nästa vecka.
Så uppskattar om du underlättar för mig genom att ta några foton och beskriva här hur jag ska göra ;-)

Tack på förhand.
Ah jag har monterat allt snyggt nu så inga kablar syns :(
Vet att jag tyckte att bilden på hur det ska se ut var under all kritik , fick zooma rätt duktigt på PDFen. Kopplar du fel så kan det gå åt helsingland såg det ut som…
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]