Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wdrsn
Jag har problem att ansluta till Google play (app-butiken) i min XC60-23. Jag har kontakt med internet, så alla andra appar fungerar.

Jag får bara en bild med en satellit och det står ”försök igen”. Det har varit såhär ett par dagar. Någon som något tips? Jag har testat att starta om systemet genom att hålla in hem-knappen, men utan framgång.
av 170KJ
Wdrsn skrev: sön 19 feb 2023, 21:32 Jag har problem att ansluta till Google play (app-butiken) i min XC60-23. Jag har kontakt med internet, så alla andra appar fungerar.

Jag får bara en bild med en satellit och det står ”försök igen”. Det har varit såhär ett par dagar. Någon som något tips? Jag har testat att starta om systemet genom att hålla in hem-knappen, men utan framgång.
Har du lyckas lösa dina problem? För mig har det varit så här hela veckan.
av LJN
Glöm inte att prova med återställning kommuniktionsmodulen: Tryck in "defrosterknappen" tills SOS-displayen i taket börjar blinka och stängs sedan av defroster och avvakta återstart. Kan ta några minuter. Kolla att "LTE" symbolen blir aktiv i övre vänstra hörnet på "Mitt-displayen"
av LJN
Ville bara tipsa att det är två skilda system för återställning via "Hem-knappen" (Återställning Googlesystemet) och "Defroster-knapp" (Återställning kommunikation via Internet/Mobilnät)
av 170KJ
LJN skrev: lör 25 feb 2023, 17:45 Ville bara tipsa att det är två skilda system för återställning via "Hem-knappen" (Återställning Googlesystemet) och "Defroster-knapp" (Återställning kommunikation via Internet/Mobilnät)
Toppen! Jag har dock provat båda de där sakerna, samt rensat cache och data i Google Maps, samt radera Google-kontot och lagt till det igen. Å andra sidan finns det ju inte så många mer appar i Play butiken så vet inte vad ska där att göra.
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]