Sida 1 av 1
VovloCars app och ny mobil
Postat: tis 14 feb 2023, 06:53
av TurboDanneV70
Hej
Blir inte riktigt klok på detta. Har köpt ny mobil och försöker få till appen men den bara vägrar. När jag loggar in i appen så får jag alternativen att lägg till en Care by volvo beställning eller lägg till din bil. Trycker jag på det sist nämnda så så får jag ange VIN nr och följer jag stegen i bilen så kommer det upp i appen att denna bil är redan registrerad i appen.
Vad gör jag för fel?
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: tis 14 feb 2023, 07:37
av bem
TurboDanneV70 skrev: ↑tis 14 feb 2023, 06:53
Hej
Blir inte riktigt klok på detta. Har köpt ny mobil och försöker få till appen men den bara vägrar. När jag loggar in i appen så får jag alternativen att lägg till en Care by volvo beställning eller lägg till din bil. Trycker jag på det sist nämnda så så får jag ange VIN nr och följer jag stegen i bilen så kommer det upp i appen att denna bil är redan registrerad i appen.
Vad gör jag för fel?
Jag skulle ringa Volvo Cars support när jag är vid bilen. Deras supporttelefonnr står på Volvo Cars hemsida, Kundsupport, Kontakt. Har ringt dit en gång i hela mitt liv för över ett år sen och de var mycket hjälpsamma och löste problemet jag kom dragande med till dem.
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: tis 14 feb 2023, 07:40
av TurboDanneV70
Tack får prova med det. :)
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: tis 14 feb 2023, 09:31
av Malmstroem
Har du bytt e-mail? Dvs användarID i Volvo-appen -- det låter som om det kan vara problemet.
Det är nog en god början att ringa supporten.
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: tis 14 feb 2023, 11:17
av TurboDanneV70
Malmstroem skrev: ↑tis 14 feb 2023, 09:31
Har du bytt e-mail? Dvs användarID i Volvo-appen -- det låter som om det kan vara problemet.
Det är nog en god början att ringa supporten.
Nopp. Samma mejl/inlogg som tidigare. Ska kika mer när jag är vid bilen innan jag ringer dom. :)
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: tis 14 feb 2023, 19:36
av Lockis
TurboDanneV70 skrev:Hej
Blir inte riktigt klok på detta. Har köpt ny mobil och försöker få till appen men den bara vägrar. När jag loggar in i appen så får jag alternativen att lägg till en Care by volvo beställning eller lägg till din bil. Trycker jag på det sist nämnda så så får jag ange VIN nr och följer jag stegen i bilen så kommer det upp i appen att denna bil är redan registrerad i appen.
Vad gör jag för fel?
Gissar på en google bil?
Hade samma problem. Fick systemåterställa bilen för att kunna göra telefon kopplingen igen...
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: ons 15 feb 2023, 07:54
av TurboDanneV70
Lockis skrev:TurboDanneV70 skrev:Hej
Blir inte riktigt klok på detta. Har köpt ny mobil och försöker få till appen men den bara vägrar. När jag loggar in i appen så får jag alternativen att lägg till en Care by volvo beställning eller lägg till din bil. Trycker jag på det sist nämnda så så får jag ange VIN nr och följer jag stegen i bilen så kommer det upp i appen att denna bil är redan registrerad i appen.
Vad gör jag för fel?
Gissar på en google bil?
Hade samma problem. Fick systemåterställa bilen för att kunna göra telefon kopplingen igen...
Japp, google bil
Gick till bilen föratt börja testa mer innan jag skulle ringa och började med exakt samma procedur som tidigare och helt plötsligt fungerade det nu utan att samma text kom upp och bilen dök upp i appen efter jag skrev in VIN nr. Mycke märkligt, men det är väl sånt vi har och vänta oss med google bilar, att saker och ting helt plötsligt fungerar som allt annat med google osv. Haha
Re: VovloCars app och ny mobil
Postat: ons 15 feb 2023, 08:19
av Lockis
TurboDanneV70 skrev:Lockis skrev:TurboDanneV70 skrev:Hej
Blir inte riktigt klok på detta. Har köpt ny mobil och försöker få till appen men den bara vägrar. När jag loggar in i appen så får jag alternativen att lägg till en Care by volvo beställning eller lägg till din bil. Trycker jag på det sist nämnda så så får jag ange VIN nr och följer jag stegen i bilen så kommer det upp i appen att denna bil är redan registrerad i appen.
Vad gör jag för fel?
Gissar på en google bil?
Hade samma problem. Fick systemåterställa bilen för att kunna göra telefon kopplingen igen...
Japp, google bil
Gick till bilen föratt börja testa mer innan jag skulle ringa och började med exakt samma procedur som tidigare och helt plötsligt fungerade det nu utan att samma text kom upp och bilen dök upp i appen efter jag skrev in VIN nr. Mycke märkligt, men det är väl sånt vi har och vänta oss med google bilar, att saker och ting helt plötsligt fungerar som allt annat med google osv. Haha
Japp, tråkigt nog. Volvo tappade 15 års utveckling med google. Gillade Sensus mycket bättre, även om t.ex GPS är bättre ifrån google...
Nej, nu blir det en tesla i april istället. Tack och hej Volvo
