Stefan62 skrev: ↑lör 25 feb 2023, 07:14
Har Google-Volvo.
1. Funktionen "Körjournal" dök plötsligt upp och jag gjorde aktivering i appen - dock registreras ingenting. Måste något göras i bilen också?
2. Fortfarande efter 14 månader fungerar inget annat i appen. Funktionerna för att låsa och låsa upp samt starta och starta med timer fungerade för något halvår sedan, men inte nu. Har senaste version i bil och app.
Kan en bil reklameras?
Kolla att din Körjournal är aktiverad i Volvo ID portalen (du loggar in med ditt Volvo ID där).
Förmodligen kan du få igång allt om du om du ringer Volvo Cars kundsupport, telefonnr finns på Volvo Cars hemsida, Kundsupport, Kontakt. Bäst är troligen sitta i bilen när du ringer.
Jag har samma problem som dig, punkt 1. Men jag bryr mig inte längre. Jag har tröttnat på all halvmesyr med både mjukvaran i bilen (V90 Recharge MY22) och appen.
Om du kan reklamera din Volvo? Såklart man kan försöka, men det lär ju bero på om du "köpt" den eller "hyr" den (Volvo Privatleasing eller Care by Volvo) och felets karaktär och hur allvarlig felet är. T.ex. din motpart måsta ju få några "reparationsförsök" på sig först innan du kan få häva "köpet". Om det är ett konsumentköp så kolla den konsumentköplag som gäller för dig (det beror på vilket datum du gjorde affären om gamla eller nya Konsumentköplagen skall användas).
Om det är leasing är det väl din leasingivare som är din motpart dvs Volvo Cars men kanske om affären gått via din Volvohandlare de kan hjälpa dig? Läs villkoren för leasingen om det är en leasingbil. Jag skall härda ut 1,5 år till med min bil sen får vi se om det blir en Volvo igen, men då får de allt bättra sig rejält med mjukvaran och appens funktionalitet tycker jag. Men andra bilmärken kanske har liknande problem (har inte en aning) så det skulle kanske kunna bli lätt hoppa i galen tunna igen med annat fabrikat.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.