Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1530891
JimmyN skrev: mån 13 feb 2023, 12:18 Fliken i appen finns , men tomt på info.
Inga resor - ännu !
Behöver man aktivera nåt i bilen ?
Surfa till Volvo ID Portal och logga in där med ditt Volvo ID. Där kan du aktivera Körjournal.
av lpc123
#1530894
Är det bara jag som håller på att bli tokig på denna körjournal?! Den loggar ju inte alla resor varken med min nyckel/profil eller någon annans (dotterns) nyckel/profil! Saknar både korta och långa resor i appen! Någon mera med samma problem och en ev lösning?
av JimmyN
#1531005
bem skrev: tis 14 feb 2023, 07:32
JimmyN skrev: mån 13 feb 2023, 12:18 Fliken i appen finns , men tomt på info.
Inga resor - ännu !
Behöver man aktivera nåt i bilen ?
Surfa till Volvo ID Portal och logga in där med ditt Volvo ID. Där kan du aktivera Körjournal.
Det var redan aktiverat, men inga resor syns i appen
Användarvisningsbild
av bem
#1531028
JimmyN skrev: ons 15 feb 2023, 03:12
bem skrev: tis 14 feb 2023, 07:32
JimmyN skrev: mån 13 feb 2023, 12:18 Fliken i appen finns , men tomt på info.
Inga resor - ännu !
Behöver man aktivera nåt i bilen ?
Surfa till Volvo ID Portal och logga in där med ditt Volvo ID. Där kan du aktivera Körjournal.
Det var redan aktiverat, men inga resor syns i appen
Känns som Volvo Cars inte är färdiga än med funktionen Körjournal i appen, på långa vägar. Tyvärr.
Jag hinner nog byta bil innan de får ordning på både Körjournal och diverse annat såsom rent generellt antal funktioner i appen jämfört med de som kör Sensus-bilar. Jag har Google-Volvo.
#1531119
Samma för mig. Körde ca 700km igår. Appen har reggat 270km.
Idag 200km, Appen reggat 56 km.

Aja. ett steg i rätt riktning iaf.... :nerd:
Har samma problem. Har mailkontakt med VoC. Först bad dem mig starta om skärmen. Men det hjälpte inte. Väntar på mer återkoppling nu.
av Stefan62
#1532098
Har Google-Volvo.

1. Funktionen "Körjournal" dök plötsligt upp och jag gjorde aktivering i appen - dock registreras ingenting. Måste något göras i bilen också?
2. Fortfarande efter 14 månader fungerar inget annat i appen. Funktionerna för att låsa och låsa upp samt starta och starta med timer fungerade för något halvår sedan, men inte nu. Har senaste version i bil och app.

Kan en bil reklameras?
Användarvisningsbild
av bem
#1532115
Stefan62 skrev: lör 25 feb 2023, 07:14 Har Google-Volvo.

1. Funktionen "Körjournal" dök plötsligt upp och jag gjorde aktivering i appen - dock registreras ingenting. Måste något göras i bilen också?
2. Fortfarande efter 14 månader fungerar inget annat i appen. Funktionerna för att låsa och låsa upp samt starta och starta med timer fungerade för något halvår sedan, men inte nu. Har senaste version i bil och app.

Kan en bil reklameras?
Kolla att din Körjournal är aktiverad i Volvo ID portalen (du loggar in med ditt Volvo ID där).
Förmodligen kan du få igång allt om du om du ringer Volvo Cars kundsupport, telefonnr finns på Volvo Cars hemsida, Kundsupport, Kontakt. Bäst är troligen sitta i bilen när du ringer.
Jag har samma problem som dig, punkt 1. Men jag bryr mig inte längre. Jag har tröttnat på all halvmesyr med både mjukvaran i bilen (V90 Recharge MY22) och appen.

Om du kan reklamera din Volvo? Såklart man kan försöka, men det lär ju bero på om du "köpt" den eller "hyr" den (Volvo Privatleasing eller Care by Volvo) och felets karaktär och hur allvarlig felet är. T.ex. din motpart måsta ju få några "reparationsförsök" på sig först innan du kan få häva "köpet". Om det är ett konsumentköp så kolla den konsumentköplag som gäller för dig (det beror på vilket datum du gjorde affären om gamla eller nya Konsumentköplagen skall användas).
Om det är leasing är det väl din leasingivare som är din motpart dvs Volvo Cars men kanske om affären gått via din Volvohandlare de kan hjälpa dig? Läs villkoren för leasingen om det är en leasingbil. Jag skall härda ut 1,5 år till med min bil sen får vi se om det blir en Volvo igen, men då får de allt bättra sig rejält med mjukvaran och appens funktionalitet tycker jag. Men andra bilmärken kanske har liknande problem (har inte en aning) så det skulle kanske kunna bli lätt hoppa i galen tunna igen med annat fabrikat.
#1534681
7FB32042-5394-4DE5-8141-F82C989B9605.png
7FB32042-5394-4DE5-8141-F82C989B9605.png (566.34 KiB) Visad 730 gånger
I kjøreboka er det kun oversikt på forbruk på strøm
Det finnes ikke oversikt av forbruk på lengre kjøreturer og hvor mye drivstoff det har gått pr mil
Er det flere som har det like dan??
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]