Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pear4Life
#1529059
Hej.

Jag har precis fått "ny" bil. En V60 Recharge som plockades ut av min kollega i augusti förra året.

Nu till problemet.. Jag kan inte registrera den i appen trots att vi tagit bort min kollegas koppling till bilen (i hans app) samt fabriksåterställt infotainmentsystemet.

Jag har förstått att man skall lägga till en ny profil I bilen samt logga in i Google... detta går inte (profiler finns inte ens) och när jag ska logga in i nåt som har med Google och göra så nämner bilen att administratören inte godkänner detta...

Pratat med flera på bilia o h dom känns sådär säkra.. tillslut sa någon att Googlebilar måste in till dom för att.. ja typ blåsas??? Kan detta verkligen stämma?

Ska man behöva ominstallera hela bilen hos bilia bara för att man skall byta ägare??

Någon som vet nåt om detta?

Mvh.
Användarvisningsbild
av bem
#1529067
Prova sätt dig i bilen och lägg in ditt Volvo ID (som man måsta ha) i bilens inställningar, och sen i appen. Och ett Google-konto i bilens inställningar också är bra att lägga in i inställningar i en Volvo Googlebil . Du behöver bilens VIN (Vehicle Identification Number) också (står i regbeviset och vid framrutan).
Du borde kunna komma vidare sen. Läs instruktioner på Volvo Cars hemsida, Support, hur du skall göra.
av Pear4Life
#1529148
Stort tack till er alla!
Funkade perfekt nu :) Båda nycklarna i bilen, varav den ena på läsaren (som jag ville skapa en profil på) så fick jag det å lira!

Måste man göra en profil på den andra nyckeln oxå? Eller fungerar den ändå?

Eller kan det vara så episkt att jag KAN skapa en profil på nyckel 2 som damen kan använda. Där hon kan logga in på hennes googlekonto och Spotify?

Nu e det bara att hoppas att Waze släpps till bilen oxå... bliv lite ledsen i ögat när jag upptäckte att den inte fick å ladda ned till bilen.. Men läste att den borde dyka upp under 2023..
av K76
#1529168
en andra nycklen ska fungera men vill du ha personliga inställningar till frun såsom stolinställning (om du har minnesstol) one pedal drive på/av, hennes mobil kopplat automatiskt istället för din så måste du ge henne en profil. Spara gör du genom att koppla bort nyckeln och para den igen under hennes profil inställningarna när du är klar men alla inställningar.
Tänkt bara på om ni ska åka tillsammns så är det nyckeln ni låser upp bilen med som avgör vilka inställningar bilen startar med.

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]