Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CalleMan
#1528018
Såg idag att lampan som lyser upp marken i dörrhandtaget på förardörren slutat lysa.

Är det någon som vet hur man kommer åt och kan byta dem själv eller är det helt enkelt så att jag får vänta till service och be dem byta då?

Antar att arbetet skulle kosta mer än lampan om bilbolaget skulle fixa det åt mig.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1528024
Nej det kan du göra själv, enkelt och fort. Ta loss och rengör kontakten till lyset. Fungerar inte det köp en på skroten.
IMG_1606.jpg
IMG_1606.jpg (72.6 KiB) Visad 1639 gånger
av Hedda83
#1528061
Lampan går ej att byta man får byta hela enheten har gjort detta på 2 dörrar. dock hade volvp dålig koll på att den lackade delen är som ett mobilskal och att man bara klickar bort det o klickar dit det på den nya
av CalleMan
#1528062
Hedda83 skrev:Lampan går ej att byta man får byta hela enheten har gjort detta på 2 dörrar. dock hade volvp dålig koll på att den lackade delen är som ett mobilskal och att man bara klickar bort det o klickar dit det på den nya
Vad kostade själva enheten och vad var arbetskostnaden för att byta på verkstad för dig?
av CalleMan
#1531329
Ännu en lampa slocknade, höger bakdörr denna gång. Kollade på bildelsdatabasen och hittade 2st handrag med led i. Kostade 1000kr inklusive frakt. Ska ge mig på att byta dem själv, så kanske jag sparar en slant. :-)
av henrytuba
#1531332
Jag fick prisförslag på 1800 kr för byte av handtag till min XC90, ser ut att vara samma typ av handtag. Hittade motsvarande på bildelsbasen för några hundralappar. Enkelt att byta och att flytta över den lackade kåpan.
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]