Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ysta73
#1527934
Har en Volvo V60 Recharge T6 My 23 som jag inte får parkeringsvärmaren o funka på.

Måste kabeln vara i för att få värme.
Jag har testat med fullt hybrid batterie ingen värme dock går ratt o sätes värmare igång
Noll i hybridbatteriet ingen värme
Testat alla momenten 1min till 30 min.
Appen funkar man ser bilen blinkar till vid aktivering o appen säger att värmaren är på.
Har bockat i förvärmare på klimatanläggningen.
Användarvisningsbild
av bem
#1528085
BennyR skrev: mån 23 jan 2023, 10:29 Min säger att bilen måste vara ansluten till laddare för att kunna förkonditionera. Tyvärr :(
Så det går inte få varmt i bilen med förkonditionering (när bilen står parkerad) med bilens el-värmare om bilen inte är ansluten med laddsladden?

Jag har bensinvärmare i min V90 T6 Recharge MY22 early och då går det starta värmaren för förkonditionering när den står parkerad utomhus oavsett om laddsladden är ansluten eller ej. Min bil som är en MY22 early hade elvärmare som standard utrustning men valde man till bensinvärmare utgick elvärmaren. MY22 early var första och sista årgången det gick som kund att välja bort elvärmaren och istället få bensinvärmare monterad.
av Lockis
#1528091
bem skrev:
BennyR skrev: mån 23 jan 2023, 10:29 Min säger att bilen måste vara ansluten till laddare för att kunna förkonditionera. Tyvärr :(
Så det går inte få varmt i bilen med förkonditionering (när bilen står parkerad) med bilens el-värmare om bilen inte är ansluten med laddsladden?

Jag har bensinvärmare i min V90 T6 Recharge MY22 early och då går det starta värmaren för förkonditionering när den står parkerad utomhus oavsett om laddsladden är ansluten eller ej. Min bil som är en MY22 early hade elvärmare som standard utrustning men valde man till bensinvärmare utgick elvärmaren. MY22 early var första och sista årgången det gick som kund att välja bort elvärmaren och istället få bensinvärmare monterad.
Korrekt, om bilen inte är inkopplad så startas motorn. Elvärmaren körs bara om bilen är inkopplad.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1528093
Lockis skrev: mån 23 jan 2023, 11:35
bem skrev:
BennyR skrev: mån 23 jan 2023, 10:29 Min säger att bilen måste vara ansluten till laddare för att kunna förkonditionera. Tyvärr :(
Så det går inte få varmt i bilen med förkonditionering (när bilen står parkerad) med bilens el-värmare om bilen inte är ansluten med laddsladden?

Jag har bensinvärmare i min V90 T6 Recharge MY22 early och då går det starta värmaren för förkonditionering när den står parkerad utomhus oavsett om laddsladden är ansluten eller ej. Min bil som är en MY22 early hade elvärmare som standard utrustning men valde man till bensinvärmare utgick elvärmaren. MY22 early var första och sista årgången det gick som kund att välja bort elvärmaren och istället få bensinvärmare monterad.
Korrekt, om bilen inte är inkopplad så startas motorn. Elvärmaren körs bara om bilen är inkopplad.
Så om man köper en ny T6/T8 och inte har laddmöjlighet hemma eller är på resande fot vintertid, så har man heller ingen värmare och måste skrapa rutor etc.?
Det låter ju som 1800-tal...
av Lockis
#1528104
fjohan82 skrev:
Lockis skrev: mån 23 jan 2023, 11:35
bem skrev: Så det går inte få varmt i bilen med förkonditionering (när bilen står parkerad) med bilens el-värmare om bilen inte är ansluten med laddsladden?

Jag har bensinvärmare i min V90 T6 Recharge MY22 early och då går det starta värmaren för förkonditionering när den står parkerad utomhus oavsett om laddsladden är ansluten eller ej. Min bil som är en MY22 early hade elvärmare som standard utrustning men valde man till bensinvärmare utgick elvärmaren. MY22 early var första och sista årgången det gick som kund att välja bort elvärmaren och istället få bensinvärmare monterad.
Korrekt, om bilen inte är inkopplad så startas motorn. Elvärmaren körs bara om bilen är inkopplad.
Så om man köper en ny T6/T8 och inte har laddmöjlighet hemma eller är på resande fot vintertid, så har man heller ingen värmare och måste skrapa rutor etc.?
Det låter ju som 1800-tal...
Jo, men du får starta motorn.
Men det är lite otydligt vad som faktiskt händer, är bilen inte inkopplad så får man alternativet "starta bilen", jag noterade dock ingen motorstart sist jag gjorde detta utan det verkade som att bara värmaren var igång.

Förmodligen är det google som är skit med app integrationen, vilket förhoppningsvis blir bättre framåt... Jag byter dock bort min bil i Mars. så jag lär nog inte få vara med om några större förbättringar.
av perhall
#1528360
Har också en 22, elvärmaren startar även utan sladden inkopplad. Det är väl det som är grejen med en värmare, att den inte behöver va inkopplad i någon fast installation...

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]