Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1530990
Samma här, har haft problemet i ett par veckor. Tyvärr kan det vara så att jag blev nu fotad, samtidigt som jag pillade att försöka stänga av ljud och andra inställningar... :bored:

Utöver det så fabriksåterställde jag bilen och volvo cars appen, i tron att det var något tjafs med GPSen, men det resulterade i att i volvo cars appen försvann alternativet att aktivera fjärrstart av klimatsystemet...

Nu står det att klimat systemet inte körs, men jag har endast "Stop" alternativ som inte gör något, kul nu när det är - 5 ute på morgonen.

Skall tilläggas att detta är första gången jag är riktigt irriterad efter 3 år med bilen, vart 100% nöjd till nu
Screenshot_20230214-213053.png
Screenshot_20230214-213053.png (326.74 KiB) Visad 987 gånger
Användarvisningsbild
av sewen
#1530993
Vad är problemet?! Hur f*n kan det va så s*t*ns svårt att få dom åt rätt håll?! :mad:
Klåpare! Here som pinsamt nog på flera månader inte lyckas fixa felet de själva ställt till med men kanske framförallt Volvo som har noll auktoritet och inte lyckas sätta press på leverantören att rätta till det.
#1531002
sewen skrev: tis 14 feb 2023, 22:12
Vad är problemet?! Hur f*n kan det va så s*t*ns svårt att få dom åt rätt håll?! :mad:
Klåpare! Here som pinsamt nog på flera månader inte lyckas fixa felet de själva ställt till med men kanske framförallt Volvo som har noll auktoritet och inte lyckas sätta press på leverantören att rätta till det.
Kanske nån klåpare från England som är van att köra i vänstertrafik. :P
Användarvisningsbild
av sewen
#1531020
@HeavyMetal, Ah där har vi problemet! :-)

Hur som, jag uppmanar fler att maila Volvo och fråga:
-När kommer ni åtgärda felet?
-Vad är det som gör det så tekniskt svårt att lösa det?

[email protected]

Detta är tredje versionen uppdateringen där kamerorna varnar åt fel håll så att man inte lyckats fixa problemet på fast man haft så många försök på sig tyder på nåt oerhört tekniskt avancerat problem som vi vanliga dödliga inte förstår oss på. Det krävs antagligen en senior nasa-tekniker för att lösa problemet. :bored:
#1531025
sewen skrev: ons 15 feb 2023, 09:25 @HeavyMetal, Ah där har vi problemet! :-)

Hur som, jag uppmanar fler att maila Volvo och fråga:
-När kommer ni åtgärda felet?
-Vad är det som gör det så tekniskt svårt att lösa det?

[email protected]

Detta är tredje versionen uppdateringen där kamerorna varnar åt fel håll så att man inte lyckats fixa problemet på fast man haft så många försök på sig tyder på nåt oerhört tekniskt avancerat problem som vi vanliga dödliga inte förstår oss på. Det krävs antagligen en senior nasa-tekniker för att lösa problemet. :bored:
Har skickat till dom nu.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1531032
Testar de inte sina ändringar innan de skickas ut till oss användare?
#1531054
Fick detta svar från Volvo Cars.

Citat:
Volvo car

tack för ditt mejl.

Angående ditt ärende med fartkameror som indikerar på fel sida,
så är detta felanmält till vår kart leverantör.

Detta kommer att åtgärdas med en ny kart uppdatering, som är
planerad att släppas i mars månad.

I bilen kan man inget ändra, utan det är i kart mjukvaran.

Tills dess rekommenderar jag att du är uppmärksam på fartkamera skyltarna.

Vi beklagar det inträffade.

Ha en fortsatt fin dag.
Användarvisningsbild
av sewen
#1531087
@HeavyMetal, Värst vad du fick svar snabbt! Mig har de inte svarat. Kanske för att jag avslutade mailet så här:
Kan ni på supporten inte ge konkreta svar på dessa två frågor vill jag att ni gärna sätter mig i kontakt med någon tekniskt kunnig/ansvarig på volvo som kan berätta mer.
#1531093
sewen skrev: ons 15 feb 2023, 20:58 @HeavyMetal, Värst vad du fick svar snabbt! Mig har de inte svarat. Kanske för att jag avslutade mailet så här:
Kan ni på supporten inte ge konkreta svar på dessa två frågor vill jag att ni gärna sätter mig i kontakt med någon tekniskt kunnig/ansvarig på volvo som kan berätta mer.
Jag skickade mailet 12:37 idag och fick svar 12:50 idag så dom var snabba på att svara iallafall.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]