Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sanders
#1524810
Jag har kartor för Skandinavien version 1406 inladdad och nu visas bara fartkameror i motsatt riktning.
Alltså om jag kör åt ett håll så varnas för fartkameror som om jag körde åt andra hållet. Andra med Volvo har fått samma problem. Jag har mailat Volvo supporten och frågat om uppdatering.
#1524813
Upptäckte samma sak igår. Återkoppla gärna när du får svar från Volvo 👍
#1524829
Här är svaret jag fått från Volvo. Verkar som de släppt en lite oprovad version av kartorna.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Anders!
Tack för ditt mejl.
Det har blivit en bugg som vi jobbar på.
Vi har informerar företaget som fixar kartor till oss och det jobbar på att lösa detta så fort de kan.
Förhoppningsvis är det löst till nästa uppdatering.
#1524830
Sanders skrev: ons 28 dec 2022, 20:34 Här är svaret jag fått från Volvo. Verkar som de släppt en lite oprovad version av kartorna.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Anders!
Tack för ditt mejl.
Det har blivit en bugg som vi jobbar på.
Vi har informerar företaget som fixar kartor till oss och det jobbar på att lösa detta så fort de kan.
Förhoppningsvis är det löst till nästa uppdatering.
Tack för det svaret 👍👍👍
#1525141
Sanders skrev: ons 28 dec 2022, 20:34 Här är svaret jag fått från Volvo. Verkar som de släppt en lite oprovad version av kartorna.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Anders!
Tack för ditt mejl.
Det har blivit en bugg som vi jobbar på.
Vi har informerar företaget som fixar kartor till oss och det jobbar på att lösa detta så fort de kan.
Förhoppningsvis är det löst till nästa uppdatering.
Har samma problem med 1406. Nästa uppdatering är planerad till 3 februari.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1527511
Nu har Here "kanske" rättat till buggen med fartkamerorna ock lagt upp en ny version lite tidigare än vad som var beräknat :-)
Hade denna bug gällt Mercedes eller BMW som äger Here och levererar kartorna till Volvo, så kanske det gått snabbare :-)
Användarvisningsbild
av sewen
#1527612
leiwi skrev:Nu har Here "kanske" rättat till buggen med fartkamerorna ock lagt upp en ny version lite tidigare än vad som var beräknat :-)
Hade denna bug gällt Mercedes eller BMW som äger Here och levererar kartorna till Volvo, så kanske det gått snabbare :-)
Kan det vara så att Here inte är så måna om att snabbt lösa Volvos kartuppdateringar iom att de övergett dom och gått över till google maps i alla nya bilar?
Inte pga illvilja så klart men är det så att man har mycket och göra och det står mellan att uppdatera Volvos kartor och en annan kund som man ser lukrativa avtal med även i framtiden så kanske man väljer den senare.. :oops:
Användarvisningsbild
av Ted68
#1527816
Var ju synd att jag uppdaterade idag, fick nån varning på en kamera åt fel håll. Men i dom flesta fallen så fick jag inga varningar alls...

Edit: Körde en längre tur idag och idag fick jag varning på alla kameror men åt fel håll då.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]