Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jobov
#1531102
Pinsamt dåligt av Volvocars som ändå är de som betalar kartleverantören.

Är det möjligt att ladda ner en äldre version och installera den via USB ?
#1531107
jobov skrev: ons 15 feb 2023, 21:54 Pinsamt dåligt av Volvocars som ändå är de som betalar kartleverantören.

Är det möjligt att ladda ner en äldre version och installera den via USB ?
Nån som vet vilken kartleverantör Volvo använder?

Tur att man har Waze i Carplay som hjälper till och varnar iallafall.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1531132
Ted68 skrev: tor 16 feb 2023, 06:38 Here som levererar kartorna till Volvo. Och Here köper in tjänsten på fartkamerorna av en tredje part.
Ja så är det ju , men det är ju Volvo som ansvarar för kvaliteten mot slutkunden , där finns inget att gömma sig bakom
av valln
#1531136
Förmodligen sitter det någon person i Indien eller liknande som inte har koll på vilken sida vi kör på och det blir pannkaka....

Innan detta problem uppstod varnade bilen ganska många gånger också på fel sida.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1531161
Lustigt Detta skriver Here själva om sin kvalitet :x

"Manufacturer-approved updates
HERE works directly with automotive manufacturers to ensure that each map update integrates seamlessly with your vehicle’s navigation system. Designed to increase efficiency and optimize your system’s performance, all map updates include new and modified roads, points of interest, addresses, signage and more. You can shop with confidence knowing that the product you receive is manufacturer approved and customized to your vehicle."

Så man undrar ju :-)
Användarvisningsbild
av leiwi
#1531415
Här är Volvos senaste mejlsvar till mej, jag ligger på dom som en igel ! och meddelat att jag inte har förståelse för detta !
Alla dessa uppdateringar med samma fel

"Volvo car logo
Hej

Tack för ditt mejl gällande fartkameravarningen. Vi beklagar verkligen allt krångel detta inneburit för dig.

För att få ordning på problemet behöver vi tyvärr lansera en ny kartversion där felet avhjälpts, vi ber om ursäkt för detta.

Grundorsaken har äntligen hittats och en lösning kommer att implementeras i den europeiska kartutgåvan version 1416, planerad att släppas i mitten av mars om allt går som planerat.

Hoppas att du har förståelse för detta och vi vill tacka för tålamodet."
#1531473
leiwi skrev: lör 18 feb 2023, 11:49 Här är Volvos senaste mejlsvar till mej, jag ligger på dom som en igel ! och meddelat att jag inte har förståelse för detta !
Alla dessa uppdateringar med samma fel

"Volvo car logo
Hej

Tack för ditt mejl gällande fartkameravarningen. Vi beklagar verkligen allt krångel detta inneburit för dig.

För att få ordning på problemet behöver vi tyvärr lansera en ny kartversion där felet avhjälpts, vi ber om ursäkt för detta.

Grundorsaken har äntligen hittats och en lösning kommer att implementeras i den europeiska kartutgåvan version 1416, planerad att släppas i mitten av mars om allt går som planerat.

Hoppas att du har förståelse för detta och vi vill tacka för tålamodet."
Undra vad grundorsaken är?
Användarvisningsbild
av Ted68
#1531497
Jag ligger på med, ringt och mejlat några gånger. Fick detta svar igår. :bored:
Leiwi fick ju ett bättre svar

Tack för ditt mail.

Som du själv har märkt har det visat sig vara en utmaning för vår kartleverantör att åtgärda problemet med fartkamerorna som varnas om för fel färdriktning.

Självfallet tar jag gärna vidare dina synpunkter som feedback till ansvarig avdelning, men i dagsläget finns det inget vi kan göra för att skynda på processen ytterligare.

Jag vågar därmed inte heller utlova eller spekulera kring en mer exakt tidsbild för när åtgärden förväntas bli tillgänglig i en framtida version av kartan för din bils navigationssystem
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
Vindrutetorkarmotor

När det låter illa, så har ofta[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]