Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1534635
Jag har nyss talat med supporten och frågat var uppdateringen tagit vägen och om buggen kommer vara fixad. Jag fick ett klassisk svar. "Detta är väldigt högt upp på listan att få till och vi jobbar hårt på att lösa det, men jag vet inte när det kan vara klart". Min slutsats att det är för få som hör av sig så jag uppmanar alla som läser här att ringa ett par gånger i veckan tills de löser det. :mad:
#1534639
ulflindberg skrev: mån 20 mar 2023, 11:23 Jag har nyss talat med supporten och frågat var uppdateringen tagit vägen och om buggen kommer vara fixad. Jag fick ett klassisk svar. "Detta är väldigt högt upp på listan att få till och vi jobbar hårt på att lösa det, men jag vet inte när det kan vara klart". Min slutsats att det är för få som hör av sig så jag uppmanar alla som läser här att ringa ett par gånger i veckan tills de löser det. :mad:
Klart tråkigt men jag kör nu alltid Waze som är pålitligt. Sensus kartor har jag bara i förardisplayen för att det ser snyggare ut.
#1534651
Waze har sina fördelar. Jag använder också Waze rätt ofta.

Däremot vet jag inte om jag håller med om pålitligheten. Waze har en förkärlek att planera in småvägar för att i teorin spara in någon minut. Ofta tar resan istället längre tid.

Jag har anammat en enkel lösning på att fartkamerorna fattas. Jag håller allt som oftast laglig hastighet. ;-)
Användarvisningsbild
av leiwi
#1534653
Jag mejlar supporten minst två gånger i veckan sedan December för att hålla dom "varma"

Det handlar inte om att köra "laglig fart" det handlar om Volvos attityd och kvalitetstänk , Fyra uppdateringar sedan December alla med samma fel ! Dom vill ju gärna att bli kallad "premiumbil" men har otroligt långt dit ,speciellt med alla fel och brister i nya Android systemet
Användarvisningsbild
av leiwi
#1534824
Här kommer det senaste "Vi bryr oss inte" svaret från VCS , bara floskler !

"Tack för ditt meddelande.

Vi beklagar att det inte fungerar än. Tyvärr har vi vi inte kunnat lansera en korrekt kartversion men vi arbetar på en lösning.

Här och nu kan jag dessvärre inte ge dig ett datum på när kartan går att ladda ner och förstår att det dragit ut på tiden. Vi är självkritiska i ärendet och tar lärdom av våra misstag så detta in ska hända igen."

Vi ber om ursäkt för allt besvär detta innebär!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1534844
HeavyMetal skrev:Fattar inte hur detta kunde ske överhuvudtaget. Med bakvända fartkamero
Ännu märkligare är ju att dom har uppdaterat 4 gånger med samma fel?? Kan ju inte betyda på något annat att inget intresse finns ,men det kanske blir så när den som levererar kartorna ägs av tyska biltillverkare
Användarvisningsbild
av sewen
#1534853
@Henkan, Tack för tips. Tror jag...Kan inte riktigt avgöra om du är allvarlig eller försöker vara rolig.
I många fall har man lagt 7500 för att installera gps i "dessa bilar" och sen tycker du att man ska lägga ytterligare 3500 till för att även installera CarPlay? :-o
Användarvisningsbild
av bem
#1534854
Sicken kvalitet…
Skall inte Volvos olika delar vare sig utveckling, tillverkning, support osv följa en viss standard och procedurer tro, för att underlätta jämn bra kvalitet?
Obegripligt för en lekman som mig förstå hur man kan släppa kartor 4 gånger med samma fel i. I alla fall om man vet om felet, vilket vi väl får anta.
När det inte är självklart rätta till det som är fel och kunderna får sitta där med felen då börjar i alla fall jag undra vad för sorts företag det är egentligen och vad sorts människor som jobbar i sånt företag. Personligen har Volvo dalat rejält i min tilltro till viljan hos företaget rätta till fel i främst mjukvaran i de nyare bilarna. Verklig snigelfart med att rätta till brister. Nåt är knas numera jämfört med förr i tiden. Förr var jag stolt äga och köra Volvo. Det är jag inte längre, tyvärr. När jag nu kört Volvo under flera årtionden (4 st närmare bestämt) märker jag hur det jag värdesatt hos Volvo alltmer tynar bort. Är väl nya tider. De yngre kanske attraheras av bilmärket, vad vet jag för jag är ingen ungdom längre. Vi får väl hoppas de som bör får ändan ur vagnen och rättar till kartorna, nån gång (ovisst när).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]