- tis 21 mar 2023, 20:32
#1534854
Sicken kvalitet…
Skall inte Volvos olika delar vare sig utveckling, tillverkning, support osv följa en viss standard och procedurer tro, för att underlätta jämn bra kvalitet?
Obegripligt för en lekman som mig förstå hur man kan släppa kartor 4 gånger med samma fel i. I alla fall om man vet om felet, vilket vi väl får anta.
När det inte är självklart rätta till det som är fel och kunderna får sitta där med felen då börjar i alla fall jag undra vad för sorts företag det är egentligen och vad sorts människor som jobbar i sånt företag. Personligen har Volvo dalat rejält i min tilltro till viljan hos företaget rätta till fel i främst mjukvaran i de nyare bilarna. Verklig snigelfart med att rätta till brister. Nåt är knas numera jämfört med förr i tiden. Förr var jag stolt äga och köra Volvo. Det är jag inte längre, tyvärr. När jag nu kört Volvo under flera årtionden (4 st närmare bestämt) märker jag hur det jag värdesatt hos Volvo alltmer tynar bort. Är väl nya tider. De yngre kanske attraheras av bilmärket, vad vet jag för jag är ingen ungdom längre. Vi får väl hoppas de som bör får ändan ur vagnen och rättar till kartorna, nån gång (ovisst när).
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.