Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1527327
Jag har lite ovetenskapligt roat mig med att ladda vid lite olika tider och har helt ovetenskapligt kommit fram till:
- laddning direkt efter körning ger mig 37-39 km dagen
- laddning på natten/morgonen innan avfärd som gav 30-32 km....

Sen laddade ju batteriet givetvis ur snabbare när jag hade 39 km och det var kallt, men det gav några extra km mot att ladda på natten/morgonen. Detta iaf sista 2 veckorna när det varit runt nollan här i Mälardalen...
#1527399
Callaway skrev: ons 18 jan 2023, 09:00 Jag har lite ovetenskapligt roat mig med att ladda vid lite olika tider och har helt ovetenskapligt kommit fram till:
- laddning direkt efter körning ger mig 37-39 km dagen
- laddning på natten/morgonen innan avfärd som gav 30-32 km....

Sen laddade ju batteriet givetvis ur snabbare när jag hade 39 km och det var kallt, men det gav några extra km mot att ladda på natten/morgonen. Detta iaf sista 2 veckorna när det varit runt nollan här i Mälardalen...
Jag laddar nästan alltid direkt efter körning.
Kanske är det bästa för längsta räckvidd på el? Även Volvo rekommenderar laddning direkt efter körning i en av sina video i deras laddskola. Tror jag fortsätter på mitt inkörda laddspår.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.