Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1522549
Är det någon annan som har problem med Volvo-appen senaste dagarna?

För mig så funkar varken direktstart av motor eller dieselvärmare om bilen varit avstängd minst 1 timme.
Om jag kört bilen och stängt av den och sen kommer tillbaka inom några minuter så funkar det tills nästa gång bilen stått avstängd i en timme.

Det är som att bilen tappar kontakten helt efter en stund.

Bilen gav inga felkoder hos Volvo för felet fanns före och efter besöket.
Appen är uppdaterad till senaste version, jag har loggat ut, rensat data, ominstallerat, bytt till en äldre version men inget hjälper.
#1522563
Jag vet inte vilken bil/årsmodell du har men jag hade ingen kontakt med VOC alls under okt(efter service)-dec(Då fick jag min 2.5 uppdatering) och i mitt fall så har allt fungerat sen jag fick 2.5 versionen i min XC60 2022. Jag som alltid har gnällt på appen i sig så visade det sig att det inte var det denna gången.
#1523036
Jag har samma problem som ni andra samt att det inte går att få status om bildörrarna är låsta eller ej.

Igår var jag på Bilia för service och allt uppgraderades samt att jag har senaste versionen av appen - ingen skillnad.

Fortfarande efter ett år med bilen så är appen inte klar, telefonens uppkoppling krånglar och bilradion skrapar då och då.
#1523148
Hade problem i lördags. Hade lagt in i timern kvällen innan att bilen skulle vara varm kl 08:45 då jag skulle åka iväg och åka långfärdsskridskor. Var -10 ute. Kom till bilen kl 08:45. Öppna dörren. Iskall bil. Bränslevärmaren hade inte startat via timern. Var bara sätta sig i iskall bil och köra iväg med lite svordomar ångande ur munnen.
En sak har jag märkt med min bil: om jag först låser upp och sen låser bilen med Volvo Cars appen och därefter direkt startar värmaren manuellt i appen så brukar bränslevärmaren alltid starta. Min teori är att har man etablerat ”kontakt” med bilen från appen genom låsa upp-låsa bilen så är det större chans att lyckas direkt därefter att få kontakt med bilen igen när bilens värmare skall startas via appen. Kanske jag är ute och ”cyklar” om sakernas samband men nog anser jag proceduren funkar nästan alltid (på min bil).
#1523172
Inga problem här. XC60 B5 2020.
#1523194
Puggento skrev:Funkar inte för mig heller. V60 recharge 2023.

Kunde inte lägga in timer i menyn på parkeringsklimat heller. Alla tidigare sparade timers var borta. Går bra nu
Nu fungerar det igen för mig. Jag lyckades dessutom få till den OTA uppdatering jag kämpat med under gårdagen, har nu 2.5 så kanske var det som behövdes.

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]