Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1520602
Uppdateringar i mjukvaran V2.5
Förbättringar för att minska risken för att inte kunna öppna bilen med fjärrnyckeln.
Care Key-stöd som gör det möjligt för bilägaren att begränsa bilens maxhastighet. Mer information om Care Key finns i ägarmanualen.
En knapp för att ta bort en parkopplad enhet har lagts till på menyn för parkoppling av enheter.
Buggfixar och förbättringar i Apple CarPlay.
Google Assistant-stöd för SiriusXM har lagts till för prenumeranter på tjänsten i Nordamerika.
Buggfixar och förbättringar i FM/DAB-radion. Den senast valda radiostationen startar när bilen startas igen.
Stols- och rattvärme kan ställas in på automatisk aktivering i parkeringsklimat.
Justeringar av drivlinans optimering.
Obs: Informationsdelning mellan fordon har tillfälligt inaktiverats. Detta kan aktiveras i bilens integritetsinställningar efter att V2.5 har installerats. Läs mer om Connected Safety i ägarmanualen. Informationsdelning mellan fordon via molntjänster är endast tillgängligt i Europa, Kanada och USA
av Lockis
#1520603
Har själv inte fått den ännu men verkar ju vara några förbättringar som kan vara bra att ha.
Hade dock hoppats på att ändring mellan pilot assist och speed limiter skulle varit med på denna.

Polestars uppdatering ser typ exakt likadan ut. Märkligt ;-)
av DennisE
#1521314
Jag har fått en kallelse för uppdateringskallelse via Kivra t o m.. är det så att man ska vara orolig alltså? Ska kika in hos min tekniker idag... måste ju höra vad dom säger om detta. Har en XC60 2022 early.
av Mrpandy
#1522292
Igår fick vi ett meddelande om att det fanns en ny programvara att installera, gjorde installationen av 2,5 på kvällen och det ganska snabbt, bilen startade efteråt. Nytt teckensnitt är det jag märker av förardisplay.
av perhall
#1522302
DennisE skrev:Jag har fått en kallelse för uppdateringskallelse via Kivra t o m.. är det så att man ska vara orolig alltså? Ska kika in hos min tekniker idag... måste ju höra vad dom säger om detta. Har en XC60 2022 early.
Även den kallelsen uppdateras OTA.
av DennisE
#1522303
perhall skrev:
DennisE skrev:Jag har fått en kallelse för uppdateringskallelse via Kivra t o m.. är det så att man ska vara orolig alltså? Ska kika in hos min tekniker idag... måste ju höra vad dom säger om detta. Har en XC60 2022 early.
Även den kallelsen uppdateras OTA.
ja jag fick den i går! Skulle ha lämnat in den för uppgradering i morgon men det behövs då inte.
av DennisE
#1522309
DennisE skrev:
perhall skrev:
DennisE skrev:Jag har fått en kallelse för uppdateringskallelse via Kivra t o m.. är det så att man ska vara orolig alltså? Ska kika in hos min tekniker idag... måste ju höra vad dom säger om detta. Har en XC60 2022 early.
Även den kallelsen uppdateras OTA.
ja jag fick den i går! Skulle ha lämnat in den för uppgradering i morgon men det behövs då inte.
Efter dialog med service teknikern så ville han ändå att jag ska komma i morgon trots att jag har fått igenom min uppdatering. Får se i morgon vad som sägs.
av DennisE
#1522335
DennisE skrev:
DennisE skrev:
perhall skrev: Även den kallelsen uppdateras OTA.
ja jag fick den i går! Skulle ha lämnat in den för uppgradering i morgon men det behövs då inte.
Efter dialog med service teknikern så ville han ändå att jag ska komma i morgon trots att jag har fått igenom min uppdatering. Får se i morgon vad som sägs.
Där blev det beslutat efter att tekniker tittat på min bil i systemet att jag inte behöver åka in i morgon i alla fall! Allt såg bra ut! Konstigt nog så fungerar det nu att starta värmaren via appen igen!?
av pumpnasare
#1522338
IMG_4397.jpg
IMG_4397.jpg (482.91 KiB) Visad 1123 gånger
Skicka denna till Volvo!Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]