Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1566930
Hmm provkörde en XC60 T6 Recharge och den var underbar. Dock råkade försäljaren försäga sig då jag frågade varför de tagit in bilen. De hade tagit in den i hallen för att ladda och bli "varm". Han insåg misstaget och började svamla lite och jag orkade inte fråga om det. Min bil måste klara utomhusklimat sommar som vinter men hittade lite trådar om att batterierna inte alls var förtjusta i mycket värme eller kyla. Bilen får inte strula och blev det löst eller har ni bara vant er vid problemen?

Bra verkstäder eller handlare på eller runt följande orter?
Falköping, Jönköping, Skövde, Skara, Mariestad, Örebro, Tidaholm. Hellre de är ärliga om problem än mörka för det gör mig irriterad. I bland kan man lyckas få prata med någon mekare som inte skräder orden :x om bilarna de jobbar på. Jag är själv sugen på att inhandla något liknade men hatar strul.

Johan Fredriksson
#1567111
Det här är nog något man får räkna med när det är halt. Det är komplicerat att blanda bromskraft mellan friktionsbromsar och regenereringsbroms från elmotorn. Sannolikt har Volvo valt att prioritera att få rätt hastighetsminskning snarare än mjukt beteende i de här fallen och alltså "slänger på" friktionsbromsen snabbt när den märker att bilen inte minskar farten som väntat med enbart elmotorn (som ju bara bromsar bak). Antagligen jätteenkelt att få det mjukt, men då får man lite sämre bromsprestanda pga att friktionsbromsen läggs på lite senare/långsammare.
EGR kylare 2,0 D

Har rengjort egr kylaren och ventilen på min[…]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]