Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1524099
Samma här i Volvo V60 T6 Recharge 2023 late. Får det när jag har Constant AWD aktiverad.
Sen har jag åkt på att autbroms slår till av sig själv helt random vid backning utan hinder i direkt närhet.
#1524109
Hockeyplayer skrev:Samma här i Volvo V60 T6 Recharge 2023 late. Får det när jag har Constant AWD aktiverad.
Sen har jag åkt på att autbroms slår till av sig själv helt random vid backning utan hinder i direkt närhet.
Precis det här med autobroms vid backning. Bilen varnade ingenting utan den gjorde bra inbromsning när jag backa helt plötsligt. Inga meddelanden efter eller. Fick panik, trodde jag hade backat in i något trots att det var helt tomt bakom mig. Bara hänt en gång men skrämmande var det.
#1524158
Men det med autobroms vid backning är en helt annan sak. Första gångerna, innan man är van (har kört Volvo länge så är van) tror man att man backar på något. Men säg att det funkar varannan gång, då är det ändå bra, kanske man slipper backa på en cyklist som man inte ser eller nåt.
#1533587
Tänkte ta upp denna igen. I snön igår körde jag med Constant AWD och nästan varje stopp så upplever jag denna smällen, samma när jag bytte tillbaka till Hybrid. Fick ju nyligen ett brev för återkallelse angående bromssystemet men något som ska vara åtgärdat i uppdatering 2.5.2 eller senare, vilket jag redan har. Löste det sig för någon annan här eller får man leva med det? Blir obekvämt när man upplever det över 10 gånger på en körning.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]