Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1520823
Paglar skrev: fre 25 nov 2022, 09:12 Jag upplevde att min V60 T8 var snabb men inte i närheten av att nå 4.8 s på 0-100, snarare 5.8 s.
De flesta jag har sett verkar mäta S60 T8, som ska vara ska vara något kvickare, till runt 5 sekunder (ofta norr om). Givetvis spelar en massa omständigheter in, däremot tror jag inte tiden du fick var jättefel och definitivt närmare verkligheten än Volvos siffra.
#1520834
Paglar skrev:Jag upplevde att min V60 T8 var snabb men inte i närheten av att nå 4.8 s på 0-100, snarare 5.8 s.
Jag har en V60 T6 TE och skrev om det här för något år sedan så det kan säkert stämma på en T8 också men den är ju inte strypt så det borde vara bättre tid på den

Nästa sak jag märkt är att bilen accelererar inte i närheten av dom 5,4s som står på Volvos hemsida, som bäst har min bil gått på 5 88s med en väldigt avancerad accelerationsmätare och gör man ett test för nära in på det första så går bilen på 6,2-6,4s, vet inte om det är bensinmotorn som stryper eller om elmotorn eller batterierna blir för varma. Efter som man inte kommer i närheten av dom 5,4s Volvo lovat så undra man om dom strypt T8 motorn för mycket eller så gör inte T8:an 4,9s som man skriver har inte haft någon möjlighet att testa den med accelerationsmätaren men har testat den på en Skoda 280hk och den ska gå på.5 8s och mätaren visade 5,82s så på den verkar det stämma.
B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]