Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1519359
rosefors skrev:
EbbevonVolvo skrev: sön 13 nov 2022, 21:41
Som jag skrev, litar mer på tester än vad du gör. Sitt du och kasta skit på ViBilägare och mig. Vad nu lågpris däck har i denna diskution att göra förstår jag inte. Det är du som nu slänger in det och dom har INTE i denna diskution att göra.
ViBilägare är en skvallerblaska med clickbaits till betalvägg. Nog om det.

Vad kör du på för däck?
Så ViBilägare är en ”skvallerblaska”? Gäller det alla Motortidningar och kvällspress som t.ex. Aftonbladet och Expressen? I dom tidningarna är inte rechargedäcken något någon av dom rekommenderar att använda året runt. Jag har inte hittat en enda test där dom säger att ett rechargedäck är att rekommendera året runt.
Vilka tester har du läst där det placerat sig i toppen på olika underlag?

Att skriva så som du gör med dessa citat:
”...tomtarna på ViBilägare säger.”
”...jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
”...skiten dom själva kör med.”
”...skitsnack från experter så det räcker och blir över.”
Slut Citat.

Det gör att ditt tyckande inte är värt något, i MIN värld.

Vad har mina däckval i denna diskussion att göra?
Men eftersom du är nyfiken kan jag säga att vinterdäck är det nordiska friktionsdäck Nokian Hakkapelitta R2 Suv och på sommaren är det Continental ContiEcoContact 5.


Ytterligare ett citat från dig:
”Och sen har vi adra som fortsätter köra runt med sina Landsail sommardäck och Linglong vinterdäck eller annat mediokert budgetgummi och på kvällarna sitter och skriker sig hesa över allvädersdäcks på pappret peocentuella sämre nånting-nånting-egenskap jämfört med nått annat vinterdäck trots att det är bättre gummi än skiten dom själva kör med.”
Slut Citat.
Ja, det kanske är du det? Då kanske, kanske, kanske ett Rechargedäck är bättre. Men det vet jag inte, och har heller inte sett någon test med dom alternativen.

Ett sista citat från dig:
”inte minst det resursslöseri det innebär i form av tid, plats och pengar att hålla på och jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
Slut Citat.
Ett Recharge däck passar, enligt mig, bäst i skiftet mellan sommar och vinterdäck, på höst och vår, vilket i så fall skulle innebära TRE uppsättningar däck.
Men det är jag det.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1519364
perhall skrev:@rosefors, Du har ingen aning om vad du snackar om, men det är ok, alla forum har ju sina troll...
Skulle det kunna vara... :-D :-D
Så +1 på den.
av KalleJ
#1519366
+2

Jag har faktiskt Michelin-koncernens ultrabudget vinterdäck. Kormoran Snow, ifrån deras "nya" fabrik i Serbien :D, Inga linglong chong.
av Lockis
#1519369
Shit, pågår pajkastningen fortfarande här?

Man skriver på en forumdel där bilarna kostar runt en halv miljon eller mer. Men man jiddrar ändå om att det är dyrt att köpa 2 uppsättningar kvalitetsdäck?

@rosefors, verkar ju dock inte vara den skarpaste kniven i lådan. Oklart vad hans syfte är då han dessutom verkar vara fakta resistent. Kanske är han ett troll. I annat fall så säger jag att han borde köra sina älskade CrossClimate2 däck. Bara han låter bilen stå när det är snö och skit så han inte drar andra med sig i en olycka.
Nåja, jag kommer alltid välja sommar och vinterdäck framför något magiskt däck som skulle vara bäst under alla väderförhållanden.
Känns säkrare.
av KalleJ
#1519373
Ähh vadå politikerna kastar bajs. Paj är ju iaf gott :-)

Men ja är det jag argumenterat hela tiden. Åretruntdäck är en bekvämlighets fråga.
Vill man köra säkert eller billigt finns det bättre alternativ.
Senast redigerad av 1 KalleJ, redigerad totalt 0 gånger.
av Lockis
#1519377
KalleJ skrev:Ähh vadå politikerna kastar bajs. Paj är ju iaf gott :-)
Sannare ord kanske aldrig har skådags! :laugh: :laugh: :laugh:
av rosefors
#1519410
Lockis skrev:Shit, pågår pajkastningen fortfarande här?

Man skriver på en forumdel där bilarna kostar runt en halv miljon eller mer. Men man jiddrar ändå om att det är dyrt att köpa 2 uppsättningar kvalitetsdäck?

@rosefors, verkar ju dock inte vara den skarpaste kniven i lådan. Oklart vad hans syfte är då han dessutom verkar vara fakta resistent. Kanske är han ett troll. I annat fall så säger jag att han borde köra sina älskade CrossClimate2 däck. Bara han låter bilen stå när det är snö och skit så han inte drar andra med sig i en olycka.
Nåja, jag kommer alltid välja sommar och vinterdäck framför något magiskt däck som skulle vara bäst under alla väderförhållanden.
Känns säkrare.
Om du tar dig tiden att själv sätta dig in i världsläget och hur utvecklingen sett ut de senaste åren så hade du sluppit visa hur lite du vet. Det finns recensioner överallt på nätet om däcken. Ingen har någonting ont att säga om dom, särskilt inte vad gäller deras prestanda under vinterförhållanden.

Antingen fortsätter man med att ha huvudet nerstoppat i sanden, eller så förlikar man sig med verkligheten. Dags att vakna gott folk.




Bara ett par vanliga människor delat sina erfarenheter av Crossclimate2s egenskaper.

Och nej, jag har inte CrossClimate2-däck själv. Jag har däck så jag klarar mig.
av rosefors
#1519415
EbbevonVolvo skrev: mån 14 nov 2022, 19:06
rosefors skrev:
EbbevonVolvo skrev: sön 13 nov 2022, 21:41
Som jag skrev, litar mer på tester än vad du gör. Sitt du och kasta skit på ViBilägare och mig. Vad nu lågpris däck har i denna diskution att göra förstår jag inte. Det är du som nu slänger in det och dom har INTE i denna diskution att göra.
ViBilägare är en skvallerblaska med clickbaits till betalvägg. Nog om det.

Vad kör du på för däck?
Så ViBilägare är en ”skvallerblaska”? Gäller det alla Motortidningar och kvällspress som t.ex. Aftonbladet och Expressen? I dom tidningarna är inte rechargedäcken något någon av dom rekommenderar att använda året runt. Jag har inte hittat en enda test där dom säger att ett rechargedäck är att rekommendera året runt.
Vilka tester har du läst där det placerat sig i toppen på olika underlag?

Att skriva så som du gör med dessa citat:
”...tomtarna på ViBilägare säger.”
”...jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
”...skiten dom själva kör med.”
”...skitsnack från experter så det räcker och blir över.”
Slut Citat.

Det gör att ditt tyckande inte är värt något, i MIN värld.

Vad har mina däckval i denna diskussion att göra?
Men eftersom du är nyfiken kan jag säga att vinterdäck är det nordiska friktionsdäck Nokian Hakkapelitta R2 Suv och på sommaren är det Continental ContiEcoContact 5.


Ytterligare ett citat från dig:
”Och sen har vi adra som fortsätter köra runt med sina Landsail sommardäck och Linglong vinterdäck eller annat mediokert budgetgummi och på kvällarna sitter och skriker sig hesa över allvädersdäcks på pappret peocentuella sämre nånting-nånting-egenskap jämfört med nått annat vinterdäck trots att det är bättre gummi än skiten dom själva kör med.”
Slut Citat.
Ja, det kanske är du det? Då kanske, kanske, kanske ett Rechargedäck är bättre. Men det vet jag inte, och har heller inte sett någon test med dom alternativen.

Ett sista citat från dig:
”inte minst det resursslöseri det innebär i form av tid, plats och pengar att hålla på och jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
Slut Citat.
Ett Recharge däck passar, enligt mig, bäst i skiftet mellan sommar och vinterdäck, på höst och vår, vilket i så fall skulle innebära TRE uppsättningar däck.
Men det är jag det.

Det var bra längesen jag stötte på någon som blivit så uppjagad över nånting som inte ens är riktad mot honom/henne/hen. Hur kommer detta sig?

Däckbyten i samband med vinter och sommar är en företeelse som genererar enorma pengar för bilbranschen. Det är dock en företeelse som bygger på klimat, kunskap och teknik som inte ligger i fas med verkligheten, utvecklingsläget och vad som finns på marknaden. Ingen vill hålla på och byta däck, om man inte behöver. Vad i dessa påståenden är det som gör att du blir så kränkt att du behöver beklaga dig över det offentligt?

ViBilägare är böndernas motsvarighet till DAM-tidningen. Mer än hälften bygger på sensationsjournalistik som inte säger nånting vettigt. Bara det sätter ribban på var nivån ligger i deras "analytiska" arbete.

Jag kör själv på Michelin Pilot 4, Michelin Alpin 4, Hakka8 samt Dunlop SportMaxx RT2 och en uppsättning Toyo trippel8or att dra på för skojs skull, på olika bilar.(samt Michelin Pilot Road 4GT, Metzler Roadtech Z8 och nya Dunlop sportmax på hojarna) Samtliga uppsättningar har så gott som hela sitt mönster kvar och är således inte i behov av däck på bra länge. Inget av däcken är nått man behöver skämmas över, men man måste va bra dum i huvudet om man för den sakens skull inte kan notera, lyssna på andra som testat eller uppskatta att det nu finns ett däck som är så bra att det kan ersätta iallafall 4 av dom däcken 99% av tiden. I princip alla recensenter har, med ett fåtal undantag enstämmigt sagt samma sak. Michelin Crossclimate2 är en ny era av däck som presterar i princip lika bra i snö som rena vinterdäck. Hur kan man inte tycka att det är smått fantastiskt? För alla konsumenter som inte kör så mycket och bara slippa hålla på och krångla med däck. Eller åtminstone göra dig nyfiken istället för att spotta och trumpeta ut hur mycket sämre det "måste rimligen vara" än allting annat enbart uppbackat av någon typ av personlig/kollektiv åsikt.

För alla andra där det inte säger dom nånting, fortsätt in under stenen ni kom ifrån och byt era däck. Det är ingen som hindrar er. Fritt land att slösa både tid att pengar som man önskar.
Senast redigerad av 3 rosefors, redigerad totalt 0 gång.
av rosefors
#1519416
Tog förresten en random skärmdump på artiklarna ViBilägare stoltserar med. Är detta nått att försvara? Allvarligt??
Bilagor
Screenshot_20221113-231147_InBrowser.jpg
Screenshot_20221113-231147_InBrowser.jpg (710.21 KiB) Visad 152 gånger

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]