- mån 14 nov 2022, 19:06
#1519359
Vilka tester har du läst där det placerat sig i toppen på olika underlag?
Att skriva så som du gör med dessa citat:
”...tomtarna på ViBilägare säger.”
”...jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
”...skiten dom själva kör med.”
”...skitsnack från experter så det räcker och blir över.”
Slut Citat.
Det gör att ditt tyckande inte är värt något, i MIN värld.
Vad har mina däckval i denna diskussion att göra?
Men eftersom du är nyfiken kan jag säga att vinterdäck är det nordiska friktionsdäck Nokian Hakkapelitta R2 Suv och på sommaren är det Continental ContiEcoContact 5.
Ytterligare ett citat från dig:
”Och sen har vi adra som fortsätter köra runt med sina Landsail sommardäck och Linglong vinterdäck eller annat mediokert budgetgummi och på kvällarna sitter och skriker sig hesa över allvädersdäcks på pappret peocentuella sämre nånting-nånting-egenskap jämfört med nått annat vinterdäck trots att det är bättre gummi än skiten dom själva kör med.”
Slut Citat.
Ja, det kanske är du det? Då kanske, kanske, kanske ett Rechargedäck är bättre. Men det vet jag inte, och har heller inte sett någon test med dom alternativen.
Ett sista citat från dig:
”inte minst det resursslöseri det innebär i form av tid, plats och pengar att hålla på och jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
Slut Citat.
Ett Recharge däck passar, enligt mig, bäst i skiftet mellan sommar och vinterdäck, på höst och vår, vilket i så fall skulle innebära TRE uppsättningar däck.
Men det är jag det.
rosefors skrev:Så ViBilägare är en ”skvallerblaska”? Gäller det alla Motortidningar och kvällspress som t.ex. Aftonbladet och Expressen? I dom tidningarna är inte rechargedäcken något någon av dom rekommenderar att använda året runt. Jag har inte hittat en enda test där dom säger att ett rechargedäck är att rekommendera året runt.EbbevonVolvo skrev: ↑sön 13 nov 2022, 21:41ViBilägare är en skvallerblaska med clickbaits till betalvägg. Nog om det.
Som jag skrev, litar mer på tester än vad du gör. Sitt du och kasta skit på ViBilägare och mig. Vad nu lågpris däck har i denna diskution att göra förstår jag inte. Det är du som nu slänger in det och dom har INTE i denna diskution att göra.
Vad kör du på för däck?
Vilka tester har du läst där det placerat sig i toppen på olika underlag?
Att skriva så som du gör med dessa citat:
”...tomtarna på ViBilägare säger.”
”...jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
”...skiten dom själva kör med.”
”...skitsnack från experter så det räcker och blir över.”
Slut Citat.
Det gör att ditt tyckande inte är värt något, i MIN värld.
Vad har mina däckval i denna diskussion att göra?
Men eftersom du är nyfiken kan jag säga att vinterdäck är det nordiska friktionsdäck Nokian Hakkapelitta R2 Suv och på sommaren är det Continental ContiEcoContact 5.
Ytterligare ett citat från dig:
”Och sen har vi adra som fortsätter köra runt med sina Landsail sommardäck och Linglong vinterdäck eller annat mediokert budgetgummi och på kvällarna sitter och skriker sig hesa över allvädersdäcks på pappret peocentuella sämre nånting-nånting-egenskap jämfört med nått annat vinterdäck trots att det är bättre gummi än skiten dom själva kör med.”
Slut Citat.
Ja, det kanske är du det? Då kanske, kanske, kanske ett Rechargedäck är bättre. Men det vet jag inte, och har heller inte sett någon test med dom alternativen.
Ett sista citat från dig:
”inte minst det resursslöseri det innebär i form av tid, plats och pengar att hålla på och jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck.”
Slut Citat.
Ett Recharge däck passar, enligt mig, bäst i skiftet mellan sommar och vinterdäck, på höst och vår, vilket i så fall skulle innebära TRE uppsättningar däck.
Men det är jag det.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp