- sön 13 nov 2022, 21:41
#1519225
rosefors skrev:Som jag skrev, litar mer på tester än vad du gör. Sitt du och kasta skit på ViBilägare och mig. Vad nu lågpris däck har i denna diskution att göra förstår jag inte. Det är du som nu slänger in det och dom har INTE i denna diskution att göra.EbbevonVolvo skrev: ↑sön 13 nov 2022, 18:05Det intressanta här är att det finns massor av tyckare som har väldigt mycket att kritisera däcken för men ingen som faktiskt kört med dom, likt dom dinosaurier som för inte mer än 5 år sen hävdade att de aldrig skulle kunna ha en elbil, och se var vi är idag. Nu ska alla ha elbil, inklusive VolvoCars. Samtidigt, det finns betydligt fler som hävdar motsatsen än vad tomtarna på ViBilägare säger.rosefors skrev:Annars kan man se vad Volvo säger själva istället för VIBilägare som trots deras "oberoende" journalister är en branschberoende tidning.Så du tycker att Volvo är "oberoende"?
"Så slutligen, är kritiken av Recharge-däcken berättigad?
Nej, Rechargedäcken kommer att utgöra ett säkrare alternativ för majoriteten av våra kunder – och kompletteras som vanligt med vinterdäck för de som kör på snö och is. Med andra ord för alla som kommer att åka till fjällen på semestern eller bor i norra Sverige. Det är bara viktigt att fatta rätt beslut baserat på ditt körmönster, något vi på Volvo Cars eller din Volvohandlare gärna hjälper till med."
https://www.volvocars.com/se/edit/artik ... harge-dack
För övrigt finns det en ganska hetlevrad debatt om allvädersdäck (motsvarande ReCharge-däck) här, som man kan läsa och göra en egen bedömning. Borde nog särskilt intressera dom som undrar hur snabbt ett ReCharge-däck slits.
viewtopic.php?f=46&t=171718
Tror mer på ViBilägare som inte har något att vinna på resultatet i deras test!!!!! Men du får tro vad du vill...
Det finns flera skäl till varför däckbytardagar snart tillhör det förgångna för många. Varmare klimat, kraftigare väderväxlingar även under sommardäckperioder och inte minst det resursslöseri det innebär i form av tid, plats och pengar att hålla på och jonglera som idioter med dubbla uppsättningar däck. Folk vill inget hellre än slippa skiten, and guess what. Nu är vi där. Somliga slipper, och volvo har fattat. Och sen har vi adra som fortsätter köra runt med sina Landsail sommardäck och Linglong vinterdäck eller annat mediokert budgetgummi och på kvällarna sitter och skriker sig hesa över allvädersdäcks på pappret peocentuella sämre nånting-nånting-egenskap jämfört med nått annat vinterdäck trots att det är bättre gummi än skiten dom själva kör med.
Hänvisar i övrigt till tråden jag länkade ovan. Där finns redan en hel del matnyttigt med vidare hänvisningar till ställen där man kan ta del av information från flera källor och bilda sig en egen uppfattning trots att det även där finns skitsnack från experter så det räcker och blir över.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp