Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1513416
Hej, nu när höstkylan börjat komma har jag upptäckt på senaste tiden att jag knappt får någon värme när jag kör i hybridläget och det finns el kvar. Om jag slår över till laddning av batteriet så går ju bensinmotorn igång och då kommer värmen nästan omgående. Jag körde ca 1 h igår på el (i hybridläget) och fick ingen värme. Satte temperaturen på Hi men det hände inget. Vill minnas att jag inte hade detta problem i våras (då det var kallare ute än vad det är nu) när jag hämtade ut bilen. När jag går in i klimatsystemet finns det ju dessutom en knapp som heter "Auto" eller något liknande. Vill minnas att man ska kunna klicka ur denna, men inget händer när jag trycker på auto, den är alltid aktiv. Varit inne lite i menyerna och kollat vad det finns för inställningar, och det som heter "tillskottsvärme" är ikryssat. Någon med liknande problem?
#1513531
Enligt han jag pratade med på verkstaden lät det som att det var elvärmaren som behöver bytas ut. Tydligen inget jättestort jobb då jag förväntas få tillbaka bilen redan samma dag. I manualen står det att elvärmaren sitter under höger hjulhus. Vet inte hur skyddad den är där, men förhoppningsvis ska den tåla att man spolar rent med högtryckstvätt vilket jag gör då och då när jag tvättar bilen... eller kanske man inte bör göra?
#1513829
Nu har jag också råkat ut för detta på min V60 Recharge My22 Late som jag hämtade ut i April.
Blåser bara kallt i hybrid/pure läget :/
Får kontakta min servicetekniker på måndag och kolla.

Hur har det gått för dig irrbloss?
Någon återkoppling eller har du fått det åtgärdat.
#1513898
Wsemme skrev:Hade exakt samma på min xc60 22. Värmaren behövde bytas. Fick även felmeddelande när jag försökte starta värmaren via appen. Är den elektriska värmen har ingen bränslevärmare i min.
Har också den elektriska värmaren :/

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]