Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1512541
Hade bilen inne på service och fick mjukvaran till bl.a. motorstyrning och växellåda uppdaterad. Servicekillen sa att det var en stor uppdatering. Jag tycker, inbillning eller ej, att den är piggare. Varvar bättre och känns rappar. Lite som att den skulle fått kortare slaglängd och varvar på ett annat sätt(om ni hänger med på liknelsen). Servicen var förra torsdagen så jag har inte kört jättemycket men känns klart bra.
#1512978
Lite så tänkte jag också. Vi kanske ofta skriver om sådant som går snett eller blir fel. Men den här gången känns det riktigt bra. Jag har kört ytterligare några mil och kan nu bekräfta att den känns lite bättre just vad gäller motorstyrning och växellåda. Särskilt motorstyrningen har justerats så den upplevs varva lite kvickare.
#1513905
Amteh78 skrev: tis 27 sep 2022, 22:35 Hej !

Får jag fråga vad du har i förbrukning ? Min ligger på 0,98
Min drar enorma mängder, jag visst att den var törstig men inte på denna nivå. Jag ligger på över litern. ibland 1,1 eller 11L/100 km. Jag har en tankning varit upp på 1,2...
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]